שבוע וחצי לאחר שחזרה מצרפת, שרת התחבורה מירי רגב אורזת שוב את המזוודות ותטוס מחר (ג') ליוון וקפריסין, למשלחת של משרד התחבורה בראשותה.

עוד בנושא ב-N12:

בגלל ביטולי הטיסות לארץ: 150 אלף ישראלים תקועים בחו"ל
מירי רגב: "החלטתם לטוס? יכול להיות שתצטרכו לשלם יותר בחזור"
שרת התחבורה הורתה: מערך שאטלים ימי להשבת ישראלים מחו"ל

על רגב נמתחה ביקורת ציבורית נוקבת לנוכח נסיעותיה המרובות לחו"ל מאז מינויה לתפקיד שרת התחבורה, כשלא תמיד יש לנסיעותיה הצדקות מקצועיות, והן מוארכות גם לנסיעות פרטיות, וביתר שאת מאז פרוץ המלחמה. עד כה נסיעותיה של רגב עלו לקופת המדינה יותר ממיליון שקל.

במשרד התחבורה נערכים להוציא מחר משלחת בת לילה אחד ליוון ולקפריסין בעלות של למעלה מ-100 אלף שקל בהשתתפות שרת התחבורה רגב, מנכ"ל משרדה משה בן זקן ומנכלי רשות הספנות והנמלים ורשות התעופה האזרחית, יחד עם יועצי השרה והמאבטחים.

זאת לאחר שבשבוע שעבר חזרה השרה מטולוז בצרפת - רגב טסה לשם ב-22 ביולי ונחתה בישראל רק לאחר שביקורה הוארך לסוף אותו שבוע במפתיע. הטיסה ההיא הוקדשה להשתתפותה של רגב בטקס מסירת המטוס של אייר חיפה, והיא סיירה באמצעי התחבורה הציבורית שם ונפגשה עם מנהלים בחברת אלסטום הצרפתית.

עלות של מאות אלפי שקלים

נסיעתה הקודמת של רגב לחו"ל במסגרת תפקידה כשרת התחבורה יצאה להודו ולסרי לנקה ב-11-19 בפברואר השנה בעלות של 255 אלף שקל, לא כולל הוצאות אבטחה - כך על-פי מענה של משרד התחבורה לבקשת חוק חופש המידע מטעם עמותת "הצלחה".

מתוך בקשה אחרת של העמותה עולה כי נסיעתה הקודמת של רגב ערב פרוץ המלחמה, למקסיקו, עלתה 295 אלף שקל, לא כולל הארכתה לחופשה פרטית. קודם לכן, בקיץ 2,023 היא ביקרה במרוקו ובגאורגיה בעלות של מאות אלפי שקלים.

נסיעה נוספת של רגב לכנס בגרמניה בחודש מאי האחרון בוטלה על רקע שידור תחקיר "המקור", שבעקבותיו נפתחה נגדה חקירה פלילית במשטרה.

הביקורת על נסיעותיה של רגב נוגעות למשמעותן השולית של הנסיעות לתפקודו השוטף של משרד התחבורה, וזאת כאמור ביתר שאת מאז פרוץ המלחמה. רגב, נזכיר, היא גם חברת הקבינט המדיני-ביטחוני שנדרש להכרעות קשות בימים אלה, וגורמים בממשלה תוהים מה השרה וחברת הקבינט נדרשת לעשות בחו"ל כל-כך הרבה ימים במצטבר.

מלשכת רגב לא התקבלה תגובה.

הכתבה התפרסמה לראשונה באתר גלובס