דובר כבר רבות על קטאר מאז השבעה באוקטובר. המדינה והאמירות הקטנה, שנשלטת מאז היווסדה על ידי משפחה אחת וקיבלה עצמאות רק ב-1971, היא אחת הבוחשות הגלובליות הגדולות, עם הון עתק שמושקע על מנת לשמר את האינטרסים שלה. אותו 

חברת התעופה הקטארית נחשבת ליוקרתית והטובה בעולם. היא זכתה בפרסים במהלך השנים, בעיקר על מחלקות היוקרה שלה, מחלקת עסקים ומחלקה ראשונה. ולא בכדי. בקטאר איירליינס אוהבים מאוד לפנות לקהל האלפיון העליון, ולכן השיקו שם לאחרונה את הרכש החדש – צי מטוסי מנהלים חדישים ומפנקים. חברת התעופה, המבוססת בדוחא, מחזיקה זרוע פרטית קטנה בשם Qatar Executive, שכולו מיועד להטיס אנשי עסקים שלא בודקים את המצב בעו"ש. המטוסים החדשים מדגם Gulfstream G700, מצטרפים בגאווה לצי הזה. הטסים הפוטנציאליים הם כאלה שיכולים להרשות לעצמם לשלם סכום בן שש ספרות על טיסה.

קטאר אקזקיוטיב הושקה ב-2009, וצברה מאז צי ענק של מטוסי מנהלים ששווים מיליארדים. המטוס החדש נרכש לאחרונה, והושק ברעש וצלצולים, לאור העובדה שקטאר הייתה הלקוחה שאיתה הושק הדגם הזה, שמיוצר כמובן בארה"ב על ידי חברת התעופה גולף סטרים.

הקטארים רכשו עשרה מטוסים כאלה ביוני לפני שנה, בתצוגת התעופה בפריז, בזמן שהמטוס עוד בכלל המתין לאישור האחרון מרשות התעופה האמריקאית לפני שיוכל להמריא. עלות כל מטוס הוא בין 75 ל-81 מיליון דולר. במרץ האחרון הוא קיבל את האישור הסופי והמטוסים התקבלו בדוחא. המהלך הזה נועד לטובת הרחבת שירותי התעופה הפרטיים של החברה, ולא יכלו להדגיש שם יותר את הנוחות, היוקרה והטכנולוגיה שהושקעו בצי החדש. המטוסים החדשים מצטרפים לצי של 15 מטוסי Gulfstream G650ER. 

מטוס המנהלים של קטאר איירליינס (צילום: יחסי ציבור)
מטוס המנהלים של קטאר איירליינס. לשים את הראש קצת במהלך הטיסה | צילום: יחסי ציבור
מטוס המנהלים של קטאר איירליינס (צילום: יחסי ציבור)
הלאונג'. להעביר את הטיסה בכיף | צילום: יחסי ציבור

מטוסי G700 נחשבים למטוסי הסילון המתקדמים בעולם, עם שני מנועי רולס רויס. הם בעלי טווח טיסה מרשים של 12 אלף ק"מ, ותא נוסעים מרווח יחסית למטוס לא מאוד גדול – אורכו 34 מטר ומוטת הכנפיים שלו באורך 31 מטר. יש לו תקרות גבוהות, חלונות גדולים ותאורה טבעית, והוא מעוצב לעילא ומודולרי להפליא כך שהוא יכול להתאים את עצמו לכל מטרה ולכל גחמה של כל מיליארדר. תא הנוסעים שלו הוא הגדול בקטגוריית מטוסי המנהלים, ויש בו ארבעה אזורי מגורים נפרדים. בין היתר יש שם אזור של לאונג', משרד או חדר ישיבות, חדר אוכל, אולם להצגת מדיה, כולל חדר אחורי עם מיטה גדולה וקבועה. יש בו מערכות בידור מתקדמות, קבינה שקטה במיוחד, לחץ נמוך בתא הנוסעים ומערכת ייחודית לטיהור האוויר עם 100 אחוז אוויר נקי שמתחדש כל שתיים-שלוש דקות ומציע את איכות האוויר הגבוהה ביותר האפשרית, מה שיבטיח שהנוסעים יגיעו הרבה יותר רעננים ליעד.

"אנחנו גאים להגדיל את הצי הנוכחי שלנו ולכלול בו את המטוס שהוא שיא של מצוינות בתעופת העסקים, ומצפים בהתרגשות לראות את האורחים שלנו עולים למטוס בקרוב ונהנים מחוויה יוצאת דופן על המטוס הכי מתקדם טכנולוגית", מסר מנכ"ל קטאר איירליינס, באדר מוחמד אל מיר בהודעה לתקשורת. אחד הדברים שהכי מלהיבים את החברה הוא טווח הטיסה המרשים של ה-G700. בחברה מדגישים שהוא יוכל לטוס לכל אחת מערי העולם הגדולות. המטוס יוכל לטוס מדוחא לניו יורק ב-13.5 שעות, ומדוחא לסיאול בשמונה שעות בלבד.

מטוס המנהלים של קטאר איירליינס (צילום: יחסי ציבור)
המטוס נחת בדוחא וזכה לשטיח אדום משלו | צילום: יחסי ציבור

עיתונאים שסקרו את המטוס החדש מספרים שהוא אחד הדברים היוקרתיים שטסו בהם, עם עיצוב מלהיב ושימת דגש על כל פרט ופרט בחוויה. לא בכדי קטאר מכוונת את הצי הזה לאולטרה עשירים. אלה שיכולים להרשות לעצמם טיסות פרטיות עושים את זה בשביל הנוחות והחיסכון בזמן, המטוסים האלה והנוסעים שלהם לרוב לא נדרשים לבדיקות ביטחוניות, והנוסעים גם מקבלים גמישות מלאה בזמני הטיסות ויכולים לבחור את לוחות הזמנים בעצמם. אז כמה בעצם עולה כזה תענוג? טיסה מניו יורק ללונדון על אחד ממטוסי הגולף סטרים הקטנים יותר, יכולה להעלות בסביבות 150 אלף דולר, כך על פי דיווח מביזנס אינסיידר מלפני כמה שנים. סביר להניח שבצי החדש המחיר הזה רק טיפס.