הכניסה החדשה לירושלים ממזרח מכיוון מעלה אדומים דרך מנהרות ידין צפויה להיפתח לשימוש הציבור כבר בשבוע הבא. לפי טענת עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, המנהרות שאורכן 1.5 ק"מ כל אחת צפויות לשפר את התנועה מירושלים מזרחה אל מעבר לקו הירוק ואל מעלה אדומים, ים המלח ויישובי אזור בנימין, ולאפשר נסיעה רצופה, מהירה ובטוחה יותר. בעירייה אומרים כי המיזם, שעלותו כמיליארד שקל, לא צפוי להגדיל את מספר הנכנסים לירושלים אלא לאפשר "הזרמה נכונה ויעילה יותר של התנועה".
פתיחת מנהרות ידין מהווה את השלמת מיזם ההפרדה המפלסית בצומת הגבעה הצרפתית שהובילו עיריית ירושלים, משרד התחבורה, צוות תוכנית אב לתחבורה ובביצוע חברת מוריה. המיזם כלל הקמת ארבע מנהרות באורך כולל של 4.4 קילומטרים ובעומק מרבי של כ-40 מטרים. חלקו הראשון של המיזם שכלל צמד מנהרות לכיוון פסגת זאב נפתח לתנועה בדצמבר אשתקד.
סמוך לפרויקט נפתח לפני כשנה חניון נחל צופים, הפועל במתכונת חנה וסע ומכיל כאלף מקומות חניה. לטענת הרשויות, השילוב בין ההפרדה המפלסית, החניון החדש וקו הרכבת הקלה העובר בצומת מציע פתרון יעיל לשיפור מערך התחבורה העירוני, מרחיב את אפשרויות הניידות לתושבי צפון העיר והבאים מכיוון מעלה אדומים והיישובים הסמוכים, ומעודד הגעה למרכז העיר בתחבורה ציבורית והשארת הרכב הפרטי בחניון.
"משרד התחבורה מקדם את מערך התנועה בירושלים בכל הערוצים, ודואג לצורכי תושבי הבירה וכל הבאים בשעריה לצרוכי עבודה, לימודים, בריאות ופנאי, באמצעות פתרונות משולבים לרכב פרטי ולתחבורה ציבורית", מסרה שרת התחבורה מירי רגב. "השלמת מיזם המנהרות בגבעה הצרפתית היא צעד חשוב בכיוון זה, שבו שדרגנו את הכניסה לעיר מכיוון צפון מזרח וחיזקנו את החיבור בין ירושלים ובין שכנותיה ממזרח, מעלה אדומים וחבל בנימין".
"תושבי ירושלים והבאים בשעריה יוכלו ליהנות מכניסה חדשה, משודרגת ובעיקר נגישה ומהירה יותר", מסר ראש עיריית ירושלים משה ליאון. "נוסיף לקדם את מיזמי התחבורה בעיר ירושלים, שמציעים מגוון אפשרויות נוחות, נגישות ומהירות, ומציבים אותה בשורה אחת עם ערים מובילות בעולם".