היא אחת מהכוכבות הגדולות ביותר בעולם בשנים האחרונות, והחל מסוף השבוע שעבר, היא גם אחת הנשים הצעירות בארצות הברית שנכנסו למועדון המילארדרים האקסקלוסיבי. על פי ההערכות, סלינה גומז, רק בת 32, שווה כבר 1.3 מיליארד דולר, מה שממקם אותה במקום השלישי ברשימת הזמרות העשירות בארה"ב. לפניה נמצאות ריהאנה, עם הון מוערך של 1.7 מיליארד דולר, וטיילור סוויפט, שהונה מוערך ב-1.5 מיליארד.
לפי מדד המיליארדרים של בלומברג, נתח גדול משווי השוק של גומז, הוא הודות להצלחת מותג האיפור והקוסמטיקה שבבעלותה, Rare Beauty, שהושק ב-2019. באותה שנה, גומז גם השתתפה בסיטקום "רק רוצחים בבניין" של שירות הסטרימינג הולו. הקומדיה הטלוויזיונית, שחודשה לאחרונה לעונה חמישית, משלשלת לכיסה שישה מיליון דולר לעונה. לפני מספר שנים, גומז הפיקה את הסדרה המדוברת של נטפליקס "13 סיבות" שעסקה באובדנות, ולאחרונה, היא גם מככבת בדרמה המוזיקלית "אמיליה פרז" של הבמאי הצרפתי ז'אק אודיאר. הדרמה הוקרנה בבכורה בפסטיבל קאן, ותגיע לנטפליקס ב-13 בנובמבר.
"עוד מילדותה כילדת פלא של דיסני, מערכת היחסים המתוקשרת עם ג'סטין ביבר, המשברים הנפשיים והבעיות הבריאותיות שמהן סבלה – בין היתר מחלת הלופוס האוטואימונית, הדיכאונות, הפרעת קשב, היפראקטיביות וההפרעה הדו קוטבית – גומז תמיד הייתה מאוד כנה ופתוחה עם הקהל שלה לגבי ההתמודדויות בחייה", אומר אור לב ארי, מומחה לתרבות. "זה גם מה שהביא אותה להיות במקום השלישי באינסטגרם, עם 424 מיליון עוקבים. למעשה, היא הייתה הראשונה שחצתה את רף ה-100 מיליון עוקבים ברשת. וכשאת אישה כל כך משפיעה, קל מאוד לקנות כל מה שתמכרי".
וגומז בהחלט מוכרת. לפי בלומברג, עיקר הכנסותיה מגיעות מאתר הביוטי שלה, שהושק ב-2019 וצבר פופולריות במהירות בקרב משפיענים ובני נוער. מוצרים שלה, כמו הסומק הנוזלי והשפתונים הוויראליים, הכו גלים ברשתות החברתיות. על פי ההערכות, רק בשנה האחרונה, עמד מחזור המכירות של האתר על קרוב ל-400 מיליון דולר. כיום שווי המותג עומד על מיליארד דולר.
במרץ האחרון, נפוצו שמועות בתקשורת האמריקאית, שגומז אף שכרה יועצים כדי לבחון אפשרות של מכירת המותג תמורת שני מיליארד דולר, שמועה שהיא הכחישה בתוקף: "אני לא חושבת שאני הולכת לשום מקום. אני נהנית מזה קצת יותר מדי", היא אמרה באפריל בכנס של המגזין טיים בניו יורק. "אני פשוט רוצה להמשיך לבנות את מה שאנחנו עושים".
אבל לא רק היא זיהתה את פוטנציאל המכירות שלה. גומז גם משמשת כפרזנטורית של מותגי על כמו לואי ויטון, פומה ו-Coach, מהם היא מרוויחה כ-90 מיליון דולר.
מעודדת בריאות נפשית
את השנים האחרונות אמנם הקדישה בעיקר לקריירת המשחק שלה, אבל רבים מכירים את גומז בתור זמרת שהוציאה לא מעט להיטי פופ. בשנה שעברה, למשל, היא שיתפה פעולה עם כוכב האפרוביטס הניגרי Rema, והשיר שלהם, Calm down, צעד במשך שבועות רבים ברשימת בילבורד הוט 100 – טבלת הסינגלים הנמכרים ביותר של מגזין המוזיקה הנחשב. לצד התמלוגים הרבים מהמוזיקה שלה, עיקר הכסף בסקטור הזה מגיע מסיבובי ההופעות, מהם היא הרוויחה כ-60 מיליון דולר.
הקהל של גומז נותר נאמן לאורך השנים. בלומברג מסבירים, שהעובדה שגומז כנה כל כך עם מעריציה, בהקשר של החיים שלה ובריאותה הנפשית, משחק תפקיד חשוב ביחסים האלה. היא כל כך אהובה ברשתות החברתיות, שכשהיא החליטה למחוק את חשבון האינסטגרם שלה ב-2016 על רקע התמודדותה עם בעיות בריאות הנפש, העוקבים לא ויתרו עליה. שש שנים לאחר מכן היא חזרה בכוחות מחודשים, והשיקה במקביל את פלטפורמת בריאות הנפש Wondermind, שגם היא מכניסה לה לא מעט, ואחראית על כ-2.6% מהונה האישי.
גומז ידעה לא מעט תהפוכות בחייה האישיים והרומנטיים. היום היא בזוגיות עם המפיק היהודי בני בלאנקו בן ה-36, שמרבה להתראיין בפודקאסטים שונים ולפרט באריכות על אהבתו אליה. גם גומז מפרגנת לזוגיות איתו. ממש השבוע היא התראיינה למגזין ואניטי פייר, וחשפה כי בעקבות הבעיות הבריאותיות שלה, היא לא תוכל להיכנס להיריון, ורמזה כי כנראה תשתמש בפונדקאית או אולי תפנה לאימוץ.
כמו סלבס רבים אחרים, גם גומז עלתה לכותרות לאחרונה בעקבות מלחמת חרבות ברזל. "הלב שלי נשבר מלראות את הזוועה, השנאה, האלימות והטרור המתרחשים בעולם", כתבה ברשתות, ומיד אחר כך התנתקה בעקבות התגובות שקיבלה. אבל שבועות ואיומים בחרם על מותג הביוטי שלה עשו את שלהם.החשבון העסקי של Rare Beauty המשיך להיות פעיל ועוד לפני שרוחות הסערה הקודמת התחילו להירגע, יצרה סערה חדשה סביב התבטאויות שנויות במחלוקת לאחר שהעלו פוסט עם הכיתוב: "משבר הומניטרי בעזה".
ומה באשר למתקפת הטרור הנוראית שעברו אזרחי ישראל? לגבי נושא זה ציינו במותג כי "אנחנו שבורי לב ממתקפת הטרור הנוראית נגד אזרחים חפים מפשע בישראל בשבעה באוקטובר, גם חלק גדול מהם ילדים. אין סיטואציה שבה התקפות על אזרחים הן מקובלות. אנחנו מגנים בחריפות כל צורה של אנטישמיות ואסלאמופוביה". בהמשך ביקשו בחברה לתמוך בארגונים הומניטריים כמו הצלב האדום, הסהר האדום וגם מגן דוד אדום.
גומז אף עלתה לאחרונה לכותרות בעקבות מלחמת חרבות ברזל. שלושה שבועות לפרוץ המלחמה, היא כתבה בחשבון האינסטגרם שלה: "לקחתי הפסקה ממדיה חברתית כי שלי נשבר מלראות את הזוועה, השנאה, האלימות והטרור המתרחשים בעולם. אנשים עוברים עינויים, ונהרגים, וכל סוג של שנאה כלפי כל קבוצה היא דבר נורא ואיום. אנחנו צריכים להגן על כולם", כתבה בסטורי. בפוסט אחר כתבה ש"אני מצטערת אם המילים שלי לא מספיקות עבור מישהו, או עבור האשטג. אני פשוט לא יכולה לעמוד מנגד כשאנשים חפים מפשע נפגעים. הלוואי שהייתי יכולה לשנות את העולם, אבל פוסט לא יכול לעשות את זה".
תומכי פלסטין מבין עוקביה, לא ממש אהבו את זה והחלו לתקוף אותה ולקרוא לחרם על מותג הקוסמטיקה שלה. גומז בתגובה התנתקה מהרשתות החברתיות, וניסתה להתרחק מהמשבר. אבל האיומים עשו את שלהם, ובחשבון העסקי של המותג שהמשיך להיות פעיל נכתב: "משבר הומניטרי בעזה", ויצרו סערה חדשה סביב ההתבטאויות השנויות במחלוקת. הרבה עוקבים ביקרו את גומז על כך שהיא מעזה לומר שהיא לא יכולה לעשות שינוי, בעוד שיש לה מאות מיליוני עוקבים. בשלב הזה לגומז נמאס, והיא קראה לתמיכה בארגוני הסיוע ההומניטרי, בניהם בצלב האדום ובמגן דוד אדום.
האירוע הזה ממש לא הזיז את המחוג. גומז לא מאבדת עוקבים כל כך מהר, וגם אם כן - יש לה הרבה ספייר. כשאת האישה השלישית הכי נעקבת באינסטגרם, אחרי רונאלדו ומסי, וסוגרת קמפיין עם פומה ב-30 מיליון דולר ואחד עם Coach בעשרה מיליון – מה זה סערת רשת קטנה?
ובזמן שגומז חוגגת את כניסתה למועדון המיליארד, האקס המפורסם, ג'סטין ביבר, שהזוגיות שלהם ידעה עליות וירידות, התפוצצה ברעש גדול והותירה את גומז עם לב שבור, מסתפק בשווי של 400 מיליון דולר. סכום מכובד בהחלט, אבל הרחק מאחוריה. כי בעולם שבו תוכן אותנטי הוא שם המשחק, כנראה להיות האקסית שבורת הלב ולדבר על זה עם הקהל שלך, שווה הרבה מאוד כסף.