אילון מאסק מתקרב בצעדי ענק לעוד סכום ענק: בעלי המניות של חברת הרכב החשמלי טסלה מצביעים בשעות האחרונות על אישור חבילת שכר עצומה בהיקף של עשרות מיליארדי דולרים למנכ"ל החברה אילון מאסק, כך לפי ציוץ של מאסק ברשת X (לשעבר טוויטר) שבבעלותו. לטענת מאסק, אישור חבילת השכר שלו ויוזמתו להעביר את רישום החברה ממדינת דלוואר לטקסס זוכות לרוב גדול בדירקטוריון החברה.

עוד ב-N12 כלכלה:

על הנייר: הקיבוצניקים שאיבדו 4 מיליארד דולר
הסוכריה שבוחנת המדינה לעמותה שארגנה ילדים נגד גיוס
המלאי מטורקיה והשאלה: זה הזמן לקנות רכב חדש?

"שתי ההחלטות של בעלי המניות של טסלה עוברות כרגע בהפרשים גדולים," צייץ מאסק אמש והוסיף "תודה על תמיכתכם!!".

בשלב מסוים הוערכה חבילת השכר שמשקיעי טסלה מתבקשים לאשר כעת למאסק ב-56 מיליארד דולר. אלא שעל רקע הירידה במניית החברה, נכון לסגירת המסחר ברביעי היא הוערכה לפי CNN בסכום נמוך יותר של 46.8 מיליארד דולר "בלבד".

מאסק דוחף כבר שנים לאישור חבילת השכר החדשה שלו, שכבר זכתה לאישור הנהלת טסלה ב-2018. אלא שתביעה שהגיש אחד המשקיעים הגדולים בחברה הביאה לפסילת החבילה בידי בית המשפט בדלוואר, שם רשומה טסלה, וזאת בנימוקים של חשש לפגיעה בשקיפות ועצמאות דירקטוריון החברה. הפסיקה דרבנה את מאסק לדרוש להעתיק את המקום שבו מאוגדת טסלה מדלוואר לטקסס, שם הוא מתגורר.

אם המשקיעים יאשרו את חבילת התגמול החדשה של מאסק, המהלך יאפשר לו להגדיל את חלקו בחברה מ-13% ל-20% לאחר מימוש האופציות שיוענקו לו. עיקר הונו האישי של מאסק מבוסס על אחזקותיו בטסלה.

אך מאסק נאבק על יותר מהתשלום שהוא מקבל, אלא גם על המותג שלו עצמו: תבוסה בהצבעה תפגע באמינותו בשעה שטסלה מנהלת מלחמת מחירים קשה עם יריבות סיניות בתחום הרכב החשמלי וסובלת מהזינוק בעלויות הנובע מהשקעות בבינה מלאכותית ורובוטיקה.

מכונית טסלה (צילום: 123RF‏)
רכב טסלה (ארכיון) | צילום: 123RF‏

על אף הציוץ של מאסק, ההחלטה הסופית על חבילת התשלום שהוא יקבל עודה תלויה בפגישת המשקיעים השנתית של טסלה. משקיעים רבים ובהן קרן הנפט הנורווגית מתנגדים לחבילת התגמול החדשה. בשבועות האחרונים טסלה הגבירה את הקמפיין התקשורתי שהיא מנהלת כדי לעודד משקיעים לתמוך בחבילה החדשה, וגייסה לצורך כך מנהלים ומהנדסים של טסלה בעבר ובהווה. החברה אף קיימה סיור למשקיעים מהשורה (משקיעי ריטייל) במפעל החברה בהשתתפות מאסק במטרה לדרבן אותם לתמוך בהצעה.