ערוץ הקניות, ששידר במשך 29 שנה ומכר מוצרי צריכה לקהל צופים, מסיים את שידוריו בטלוויזיה - כך נודע לגלובס. בעקבות פניית גלובס, בערוץ מאשרים כי אכן השידורים ייפסקו ב-25 ביולי, ומשאבי הערוץ יועברו במלואם אך ורק לפעילות האונליין שלו. 

עוד נודע לגלובס כי בחברה יפעלו לצמצום בכוח-האדם ויפטרו עשרות עובדים בצל השינוי. על-פי הערכות, כ-60 עובדים יפוטרו מהערוץ, ויישארו בו כ-20 עובדים. רוב העובדים שיפוטרו הם אלה הקשורים לפעילות של הערוץ בטלוויזיה, ואלה הם בעיקר מנהלים בערוץ הטלוויזיוני, עורכים, האחראים על הליין-אפ, מוקדנים ואנשי שירות. 

הרקע לצמצום ולסגירת הערוץ די ברור: עם השנים, הפעילות של הערוץ הטלוויזיוני קטנה, זאת בשל המעבר לדיגיטל. בשוק רואים שינוי של הרגלי הצריכה, והמעבר לדיגיטל ולצריכה באונליין אינו עניין חדש. הבעלים של ערוץ הקניות, משרד יחסי הציבור דחף, מבינים את מה שקורה בכל התעשייה - אנשים מעדיפים לרכוש באינטרנט. משמע, בחברה שמים את כל המשאבים באתר האינטרנט כדי להתמודד מול התחרות הקיימת בשוק.

גורמים בערוץ הקניות מסרו כי הליך הסגירה יתבצע בצורה מסודרת וכחוק. לדברי הגורמים, כל הספקים וכל העובדים יממשו את הזכויות, ואף לקוחות יוכלו לרכוש דרך הערוץ עד תאריך הסגירה, ולאחר מכן רק דרך האתר.

בעקבות המהלך יתפנה אפיק 21 בשלט הטלוויזיה, אך בפלטפורמות השונות (הוט, yes, סלקום ופרטנר) ובשוק עדיין לא מכירים את פרטי הסגירה - כך שעדיין לא ברור מי יקבל את האפיק במקום ערוץ הקניות.

מערוץ הקניות נמסר בתגובה: "ערוץ הקניות מאשר כי לאחר 29 שנות שידור רצופות, הוא מסיים את שידוריו בטלוויזיה ועובר להתמקד בפעילות האונליין שלו. הערוץ ימשיך לפעול במתכונת מלאה דרך אתר הסחר הרשמי של הערוץ. שידורי הטלוויזיה יסתיימו בתאריך 25 ביולי. כל מי שרכש או ירכוש מוצרים דרך ערוץ הטלוויזיה עד למועד זה, יקבל את מוצריו וייהנה משירות מלא עליו מחויב הערוץ. לרגל חודש השידורים האחרון הערוץ מציע מבצעים והנחות מיוחדות".

   

הכתבה המקורית התפרסמה באתר גלובס