פררו רושה הוא חטיף איקוני ששורד את מבחן הרלוונטיות כבר עשרות שנים מול המון חטיפים חדשים וטרנדיים. אומנם אנחנו לא ממש מביאים אותו כמתנה יוקרתית למסיבות ואירועים משפחתיים, כמוצג בפרסומת האגדית, אבל ישקר מי שיגיד שהוא לא נהנה לחטוף עיגול פררו שובב מדי פעם ולהיזכר שגם בחלוף הזמן, שוקולד, אגוזי לוז ושכבה פריכה של וואפל, זה טעים.
לאחרונה הגיעו לרשתות השיווק בישראל טבלאות השוקולד של פררו. בחו"ל הן קיימות כבר שנים ארוכות וגם בחנויות ממתקים בייבוא מקביל בארץ, אבל עכשיו - הן בכל מקום. אז כמובן שעשינו להן מבחן טעימה מסודר, ששווה לכם לצפות בו.
הטבלאות מגיעות בגרסאות של שוקולד מריר, שוקולד חלב ושוקולד לבן, כולם במילוי של קרם אגוזי לוז ואגוזי לוז טחונים. הפעם מדובר בווריאציות ללא גלוטן, בניגוד לפררו עצמו. נתחיל בנראות שלא ניתן להתעלם ממנה: השוקולד הזה אומנם מסחרי, אבל הוא לא פחות מיפהפה. הוא ארוז באריזת זהב ווילי-וונקאית ומרשימה (ואפילו שהתקשינו לפתוח אותה - זה לא אומר שהיא לא ניחנה בסטייל). ועל השוקולד עצמו מוטבעים כדורי פררו קטנים וחינניים שמזכירים איפה הכל התחיל.
ולמבחן הטעימה
בשורה התחתונה זה פשוט שוקולד נהדר שהוא הכלאה חכמה בין חוויה של פרלין עשיר לטבלת שוקולד קלאסית שכיף לחתוך ממנה קובייה ולהתפנק. הטעמים שהותירו הכי הרבה רושם היו ללא ספק הגרסה המרירה והגרסה של השוקולד הלבן.
השוקולד הלבן משתלב בצורה נהדרת עם אגוזי הלוז, והשכבה של הקרם תורמת לעידון המתיקות העזה שקיימת באופן טבעי בשוקולד לבן. השוקולד המריר של פררו מרגיש איכותי ואלגנטי, והשילוב שלו עם האגוזים הטחונים הוא קלאסיקה. בנוסף, העובדה שאגוזי הלוז כאן מגיעים טחונים מוסיפה מאוד לחוויה כך שבכל ביס יש כמות ניכרת של אגוזים שמתמזגת עם השוקולד היטב, בניגוד לחתיכות אגוזי לוז גדולות שנמצאות באופן שגרתי בטבלאות שוקולד.
דווקא הגרסה של שוקולד החלב, שהייתה גם היא טעימה, הותירה הכי פחות רושם. היא הרגישה שגרתית יותר וגם דומה יותר לפררו המקורי, אבל לא בהכרח מצליחה להתעלות עליו. אז לטעמנו, רצוי להתמקד במריר ובלבן, אם מחפשים חווית חטיף מעניינת יותר.
המגרעה היחידה של כל הסיפור הזה, כמו תמיד בישראל, היא המחיר: 16.90 שקלים לטבלת שוקולד. זה המון, בייחוד כשכרגיל בניכר, הכל הרבה יותר זול. ועדיין, כשהכל מסביב יקר כל כך, גם שוקולדים הרבה פחות טובים ואיכותיים, לכל הפחות מהשוקולד הזה אפשר באמת ליהנות מאוד.
מדובר בשוקולד נהדר שמצליח להזכיר מחדש שבפררו יודעים טוב מאוד מה הם עושים: גם להשאיר מותג רלוונטי עשרות שנים בשוק חטיפים תחרותי ורווי, וגם לייצר על בסיסו משהו חדש ואחר שעודנו מסוגנן ומעביר חוויה דומה ומצוינת, אבל גם מספיק שונה בשביל להצדיק את קיומה. עפנו על השוקולד הזה.