מאז השקת הדנקל לפני שישה חודשים, 18.8, נסעו בו כ 9-מיליון נוסעים. נתון זה אמנם רחוק מהצפי המקורי, אך בכל זאת נרשמת עלייה עקבית במספר הנוסעים מאז אירועי 7 באוקטובר, שגרמו לירידה דרמטית בשימוש, המצביעה על חזרתם של הנוסעים לרכבת הקלה - כ-75 אלף נוסעים ביום לעומת 17 אלף לאחר 7.10.
לפי סקר שימושים שערכה חברת דיירקט פלוס עבור תבל בקרב מדגם מייצג של 2,000 משיבים עולה כי כמעט מחצית מהנוסעים עולים לתחנות הממוקמות בתל אביב, ורובם משתמשים בתחנות התת קרקעיות לנסיעותיהם. מבין שלל התחנות לאורך הקו, אלנבי, יהודית ובן גוריון הן התחנות העמוסות ביותר, עם קרוב ל-800 אלף נוסעים מדי יום. השימוש באפליקציות ורב קו דומה, עם יתרון קל לרב קו.
כתבות נוספות בכסף >>
- דווקא בזמן מלחמה: האמיצים שהגישו הצעה יחידה וזכו בקרקעות במחירי מציאה
- בן ה-4 טבע למוות במלון – המנהל יועמד לדין
- הבניין בפתח תקווה ייהרס, הדיירים יקבלו פיצוי של עשרות מיליונים
ניתוח נתוני הנוסעים מגלה זמני שיא ברורים בנסיעות. נפח הנסיעות הגבוה ביותר מתרחש בשעות העומס של הבוקר 06:30-09:00 ושיא אחר הצהריים בשעות 14:30-19:00, וממחיש את תפקיד הרכבת הקלה בהגברת הניידות העירונית בזמני הנסיעה העמוסים.
מקצה שיפורים: רכבת כל 4 דקות וחצי
93 אחוזים מהמשתמשים הביעו שביעות רצון גבוהה מחוויית הנסיעה שלהם ו-95 אחוז ציינו את נכונותם להמליץ לחבריהם להשתמש ברכבת הקלה. עוד עולה כי הסיבות העיקריות לשימוש בקו האדום הן מהירות והימנעות מעומסי תנועה. בתגובותיהם ציינו לטובה הנוסעים את רמת התחזוקה, הניקיון והנוחות.
בתגובה לביקוש הגובר הטמיעו נת"ע ותבל שיפורי שירות שמטרתם לייעל את הנוחות והנגישות של הנוסעים. בשעות השיא, זמני ההמתנה הופחתו לכל 4 דקות וחצי בתחנות תת קרקעיות וכל 6 דקות בתחנות עיליות. נוסף לכך, במטרה לתת מענה לצורכי הנסיעה בלילה, הורחבו שעות השירות בשעה, והרכבות נוסעות עד 01:00. בתקופה הקרובה צפויות להתווסף רכבות בקו R2 והתדירות תוסיף לעלות, בנט"ע עובדים גם על סנכרון הרמזורים במטרה לקצר את זמני הנסיעות.
עוד עולה מהסקר כי ישנו קהל נוסעים פוטנציאלי בשכונות מרוחקות יותר מהתוואי בערים שבהן עובר הדנקל שעדיין לא נחשף ליתרונות הנסיעה בו. נת"ע מתכוונת לצאת בקמפיין הסברה לעידוד השימוש בקו, קמפיין שנדחה בחודשים האחרונים עקב המלחמה וחוסר היציבות.
"הסקר משקף את המאמץ הניכר של נת"ע ותבל בחווית הנוסע בקו האדום, והציונים בקרב הנוסעים הם חד משמעיים", אמר מנכ"ל נת"ע חיים גליק, "הפעלתו של הקו בשלמותו מיומו הראשון היוותה אתגר גדול, ועמדנו בו בצורה משביעת רצון. אנחנו ממשיכים לשפר ולטייב את השירות, בהארכת זמני השירות, קיצור זמן הנסיעה והעלאת התדירות, תוך כדי ייצוב כלל המערכות. זהו תהליך מתמשך ואני מודה לציבור הנוסעים על האמון. נת"ע ניתחה ומנתחת את התוצאות, מטמיעה לקחים בקווים הבאים ופועלת לשיפור חווית הנוסע ברכבת הקלה, שתהפוך בעתיד הלא רחוק לכלי הסעת ההמונים המוביל בגוש דן".