קבוצת האופנה גולף החלה בביצוע תוכנית התייעלות רוחבית שכוללת סגירת 20 סניפים ופיטורי 30% מעובדי המטה, כך הודיעה החברה במסגרת פרסום דוחותיה לרבעון השלישי של 2023. בנוסף פועלת גולף לצמצום דרמטי בפעילות תת הרשת עדיקה הכולל את פיטורי מרבית עובדיה.
הצעדים מגיעים על רקע שלושת חודשי המלחמה. לפי גולף, מפרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר ועד לסוף אותו חודש צנחו מכירותיה ב-67% ביחס לאוקטובר אשתקד, שהיה חודש חגים. הירידה התמתנה במהלך נובמבר והסתכמה ב-33% לעומת החודש המקביל ב-2022.
במהלך דצמבר, על רקע חזרה הדרגתית של המשק ל"שגרת חירום", הצטמצמה השפעת המלחמה וחלה עלייה של 5% במכירות לעומת החודש המקביל אשתקד. במכירות האונליין חלה עלייה של יותר מ-100% לעומת החודש המקביל ב-2022. החברה שבה להפעיל את החנויות באופן מדורג ונכון להיום (שני) רק שלושה מסניפיה עדיין סגורים.
פרטי תוכנית ההתייעלות בגולף
לפי דיווח החברה, היא הגיעה להבנות עם משכירים לסגירת כ-20 חנויות ובמקביל מנהלת משא ומתן עם חלק ניכר ממשכירי החנויות שלה לצורך הפחתת דמי השכירות במרכזי המסחר. כמו כן, פועלת החברה לצמצם דרמטית את מספר עובדי המטה.
במסגרת המהלך פועלת גולף גם לצמצום משמעותי בסניפי תת הרשת עדיקה ופינוי המרכז הלוגיסטי שלה. בנוסף יבוצע צמצום של הזמנות המלאי, לרבות התאמות ברכש שכבר הוזמן לעונת הקיץ. לפי גולף, תופסק ההתקשרות עם מרבית עובדי רשת עדיקה והחברה בוחנת אפשרויות למכור את המותג עדיקה עצמו.
עוד חושפת גולף כי במסגרת ההיערכות להשפעות המלחמה היא הוציאה לחל"ת 440 עובדים, המהווים 20% מעובדיה. בסוף אוקטובר הודיעה גולף, במקביל לרשתות אופנה אחרות כפוקס וקסטרו, כי תוציא עובדים לחל"ת, אך לא סיפקה אומדן לגבי מספרם או שיעורם. במהלך דצמבר החלה החברה להחזיר את העובדים מחל"ת.
ירידה של 4% בהכנסות
בחינת פעילות גולף בתשעת החודשים הראשונים של 2023 מראה כי החברה הצליחה לשמר את הכנסותיה ממכירות בחנויות הזהות, הכינוי לשטחי המכירה שפעלו גם בתקופה זו וגם בתקופה מקבילה אשתקד. הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות הזהות בתקופה זו היה 1,198 שקל לעומת 1,184 בתקופה המקבילה.
מכירות גולף לשלושת הרבעונים הראשונים של 2023 הסתכמו ב-660 מיליון שקל לעומת 688 מיליון שקל בתקופה המקבילה - ירידה של 4%. ההפסד הנקי העמיק מ-2.56 מיליון שקל ל-11.6 מיליון שקל.