ביקורת קשה עלתה הבוקר (ראשון) בוועדת הכלכלה על רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית וביטול ההתייקרות האחרונה באמצעות ביטול ההנחות לאזרחים הוותיקים והעלאת תעריף הרכבת הקלה. יו"ר הוועדה ביטן: "אם ההנחות לקשישים יבוטלו אני אדאג להפגנות שלהם מול בתי שרת התחבורה ושר האוצר – אני לא מאיים אבל בסיבוב בסוף כולם מגיעים אלינו, אשב בנושא הזה עם ראש הממשלה".
סיקור N12
- אילו ערים ייהנו מהרפורמה בתחבורה של רגב?
- מה מסתתר מאחורי רפורמת "צדק תחבורתי"?
- עליית מחירי התחב"צ נמנעה, תושבי המרכז ישלמו את המחיר
"המתנתי בסבלנות לשרים 4 חודשים, ולא רק שלא הייתה הסכמה גם לקחתם רק חלק מהרפורמה שהצענו ועשיתם את זה על חשבון האזרחים הוותיקים", זעם ביטן. הוא הזכיר כי הוועדה בראשותו ביקשה בחודשים האחרונים כמה שינויים ברפורמה - וציין שסכום שנדרש היה כ-720 מיליון שקלים, אך הוקצבו לה רק 360 מיליון.
כעת בגלל ביטול ההתייקרות בתחב"צ בשיעור של 12% נעשה שוב שינוי ברפורמה שהוציא ממנה את ההטבה לגברים מגיל 67 ונשים מגיל 62. ביטן הטיח בנציגי התחבורה והאוצר בדיון: "מכרתם את הקשישים והוותיקים וביטלתם את הרפורמה רק להם - ואני לא מסכים לכך בשום אופן".
"השרה עשתה מסיבת עיתונאים, הכול ישראבלוף"
נציגת אגף התקציבים באוצר, שחר בר, ציינה כי מימון הרפורמה בא בחלקו מהעלאת התעריף של הרכבת הקלה ב-2024, במקום התייקרות רוחבית של 12%. נציג משרד התחבורה, חן גבע, הסביר כי הרפורמה תכניס פחות כסף למדינה. חה"כ שלום דנינו מהליכוד ענה כי לא מדובר בכסף שיוצא מהאוצר אלא בהיעדר הכנסה: "הכל ישראבלוף, אפשר להוסיף את הקשישים ושום דבר לא ייפגע".
ממלאת מקום מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, נעה אבירם, ביקשה להזכיר כי אזרחים ותיקים זכאים ל-50% הנחה, ומבוגרים מעל גיל 75 ייהנו מנסיעה חינם.
ביטן סיכם ואמר כי הוא לא מתכוון לוותר על הפטור לאזרחים הוותיקים: "הגיע הזמן שלא תבטלו את הקשישים – והדרת פני זקן. השרה עשתה מסיבת עיתונאים, מה זה עניין שלה באופן אישי? לכנסת אין מה להגיד פה? כרגע אני לא מאיים אבל בסיבוב בסוף כולם מגיעים אלינו, בינתיים אקיים בעניין הקשישים ישיבה עם ראש הממשלה".