בשנים האחרונות יותר ויותר חברות מסחריות יוזמות קמפיינים חברתיים במטרה לקדם בסדר היום נושאים חשובים וביחד עם מכירת המוצר שלהם לנסות לגעת בקהלים חדשים. כך גם חברת קרביץ שביחד עם משרד הפרסום דרימרז השיקו בימים האחרונים קמפיין חברתי חדש להעצמת ילדים ונוער אל מול החרמות שמתרחשים היום בבתי הספר. הפעם הם לא פנו אל הילדים המוחרמים, אלא אל אותם "גיבורים" שעזרו למנוע חרם בילד מכיתתם. 

הקמפיין הוא חלק מפרויקט רחב היקף שמטרתו להעלות את המודעות לעצירת תופעת החרמות והבריונות בבתי הספר, תוך העצמת הילדים ובני הנוער שלא נותנים יד לחרם, בשילוב עצות לילדים ולהורים ע"י אנשי מקצוע. 

חרם הוא תופעה שנוגעת כמעט בכל בית בישראל, בכ-60% מהכיתות בארץ ילדים מדווחים על חרם (מנתוני "עמותת מצמיחים – המרכז להפחתת אלימות בבתי הספר" ). מדובר בסביבה חברתית שאינה מקבלת אותם כפי שהם - ובמקרים קשים גם במפגש עם אלימות פיזית ומילולית, קריאות גנאי והשפלות. מקרים שלעיתים הם שומרים לעצמם ולא משתפים את הסביבה. 
מתוך הקמפיין של קרביץ נגד חרמות
מתוך הקמפיין של קרביץ נגד חרמות
 
רשת קרביץ שמה לה למטרה למזער את תופעת החרם, ובשנים האחרונות היא עושה זאת תוך העלאת המודעות לנושא וקיום פעילות בונה ומעצימה. בחברה מסבירים כי עבורם זו משימה חברתית-לאומית, ללא מטרות רווח, מתוך רצון להעניק לכל הילדים ובני הנוער את האפשרות להתנהל בסביבה נעימה ובטוחה.
 
הקמפיין נותן מענה רחב לנושא החרם, החל מהקמת עמוד תוכן ייעודי שבו יינתנו כלים להורים, ילדים ובני נוער בנושא החרם ע"י אנשי מקצוע בהם: סיוון חורש תמיר - פסיכולוגית קלינית המטפלת בילדים ומתבגרים בטיפול אישי, יוני צ'ונה - מייסד ומנכ"ל שותף עמותת מצמיחים - המרכז להפחתת אלימות בבתי הספר,  סרטונים מעוררי השראה של מובילי הדעה שמובילים את הקמפיין ועד קמפיין "הגיבורים של קרביץ" עצמו, שייתן מקום של כבוד לילדים שיוצאים אל מול תופעת החרם ונעמדים לצידם של הילדים המוחרמים.  

 

"מהווים השראה לכולנו"

הקמפיין עלה ברשתות החברתיות, באתר, בסניפים ובירידי החזרה ללימודים של קרביץ, הפעילות מקודמת באמצעות ארבעה מובילי דעת קהל: לאון שניידרובסקי, יוני אלמקייס, נגה גפן ושירה בר שיספרו על החרם שעברו בילדותם - ומי הגיבורים שלהם. במהלך הסרטון יערך מפגש מרגש בין מובילי הדעה לגיבורים שלהם, והם יזמינו את הילדים ובני הנוער להיכנס לאתר, לספר את סיפור החרם שלהם ומי הגיבור שעמד לצידם בתקופה זו.  מתוך כל הגיבורים שידווחו, ייבחרו 10 גיבורים שיוזמנו בסיום פעילות זו ליום צילום מיוחד וייקחו חלק בקמפיין הקיץ של חברת קרביץ.
מתוך הקמפיין של קרביץ נגד חרמות
מתוך הקמפיין של קרביץ נגד חרמות
 
מאור ארצי, סמנכ"ל קמעונאות קבוצת קרביץ: "כחברה מובילה בשוק הישראלי אנחנו רואים זאת כחובתנו להוביל מהלכים למיגור תופעת החרם בקרב ילדים ובני נוער, כדי שהילדים של כולנו יוכלו להרגיש בטוחים יותר בסביבתם, בשנים האחרונות אנחנו פועלים בנושא זה תוך מתן דגש על הצדדים הרבים לנושא, העלאת מודעות, שיתופי פעולה כמכפילי כוח, מתן פתרונות להורים והילדים שנמצאים בתוך הסיטואציה והעצמת הגורמים שפועלים למיגור התופעה. השנה אנחנו מעצמים את הגיבורים – הילדים שלא שותקים, שמסתכנים אל מול הסביבה הרעילה ועומדים לצד המוחרמים, ילדים שמהווים השראה לכולנו וכולם צריכים להכיר. אני בטוח שפעילות זו לצד אלו שנעשו בעבר יתרמו לצמצום החרמות והבריונות הפיזית והדיגיטלית".
 
משרד הפרסום דרימרס: "אנו בדרימרס מאמינים שמותגים וחברות חייבים לנקוט עמדה ולחולל שינוי חיובי אמיתי בחברה הישראלית ולשם כך הקמנו את דרימרס; משרד פרסום חברתי שמטרתו לחבר בין מותגים לעמותות ולהוביל יחד מהלכי שיווק חברתיים המייצרים השפעה חיובית. המהלכים הללו, הם חלק מתופעה שצוברת תאוצה בתחום הפרסום בשנים האחרונות, הנקראת Goodvertising" ודרימרס גאה להובילה".