יותר משנה מתקיים בעשרות חברות ברחבי העולם פיילוט גלובלי שבודק איך שינוי מודל העבודה ישפיע על תפוקת העובד והשחיקה שלו. וגם, לא פחות חשוב מכך - על הכנסות החברה. אלו ממצאי הפיילוט העולמי - וגם זה שהתחיל בישראל.
איך נראה שבוע העבודה בארה"ב לפני הפיילוט?
- בחברות שהשתתפו בניסוי עבדו בממוצע בשבוע במשך 38 שעות.
- בכל יום עבדו 7.5 שעות, שישי ושבת ימי חופש.
אילו שינויים חלו במסגרת הניסוי?
- יום חופש אחד נוסף: חלק מהעובדים העדיפו לקחת אותו באמצע השבוע וחלקם האריכו את סוף השבוע
- יום העבודה התארך ל-8 שעות ורבע
כיצד קיצור שעות העבודה השפיע על החברות?
- הכנסות החברה עלו בשיעור של 15%.
- שיעור שימור העובדים עלה ב-32% - כלומר הצהירו שהם לא מתכוונים לעזוב בקרוב.
- כל החברות שנכנסו לפיילוט החליטו להמשיך לפעול לפי מודל העבודה החדש.
איך הושפעו העובדים בארה"ב?
- 51% מהם הצהירו שהם הרגישו יותר שליטה בחייהם.
- 69% מהם חשו שחלה ירידה בשחיקה שלהם.
- 39% סברו שירדה רמת החרדה שחשו עד לפני קיצור שעות העבודה.
כיצד עבד הפיילוט בישראל?
- בתוך חצי שנה עדכנו החברות המשתתפות עדכנו שההכנסות שלהן עלו בשיעור של 24%.
- שיעור ימי ההיעדרות של העובדים ירד ב-22%.
- חלה ירידה של רבע בהיקף העובדים שעוזבים מרצון.
איך הושפעו העובדים הישראלים?
- 60% מהם העידו שהם ישנים טוב יותר מאז החל הפיילוט – יותר מ-7 שעות בלילה.
- 59% מהם העידו כי חל שיפור באיזון בין העבודה לבית ומצליחים לשלב טוב יותר בין המשימות בעבודה לבין חיי המשפחה
- 79% מהעובדים חשו ירידה בתחושת הלחץ
מה צפוי בהמשך?
- נציגת התנועה לקיצור שבוע העבודה בישראל, מלי אלקובי, בישרה: "לאור ההצלחה כאן בישראל אנחנו ממשיכים לפיילוט נוסף שיתחיל באוקטובר – ואתם מוזמנים להצטרף אליו. יש כבר שני ארגונים שנרשמו, זה פתוח לכל סוגי הארגונים – והליווי מאוד מקצועי".