כשכל אחד מאיתנו מגיע להחליף את אחד החלקים ברכב, במידה והוא מקולקל - השמאי מציע לנו בדרך כלל מחיר מאוד גבוה. לרוב מדובר במחיר מנופח, כדי "לגזור עליו קופון" ולא המחיר המשתלם. לפני כארבעה חודשים, נחתו על שולחנה של שרת התחבורה מירי רגב, תקנות חדשות שאמורות להסדיר את כל תחום שמאות המוסכים - ולהוזיל לכולנו את המחירים.
סיקור N12
- מחירי הביטוח מרקיעים שחקים: "בגלל העלייה בגנבות"
- 60 אלף שקל יותר: למה הרכבים בישראל מהיקרים בעולם?
- לימודי הנהיגה התייקרו? כך תלמדו את הילדים בעצמכם
המוסכים מקבלים הנחות מפליגות, הצרכנים משלמים מחיר מלא
כיום, מי שהולך למוסך משלם על חלקי החילוף על פי המחירון של היבואנים, אבל בפועל המוסכים וחברות הביטוח מקבלות הנחות שיכולות להגיע לשיעור שנע בין 40% ועד 80%, בעוד הצרכנים משלמים את המחיר המלא. התקנות שמסדירות את התחום מחכות לחתימה של השרה הרגב, שמסיבות בירוקרטיות כאלה ואחרות עדיין לא חתמה.
המחירים הגבוהים רק הולכים ומייקרים את פרמיית הרכב שכולנו משלמים עליה. חשוב לציין, כי בניגוד לטענת משרד התחבורה שהחתימה מתעכבת כי מחכים למסמכים הנדרשים - כל האישורים כבר הגיעו, וכעת מחכים רק לחתימה של השרה רגב שאמורה לאשר את התקנות.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "מיד עם קבלת כל האישורים הנדרשים, התקנות יובאו לחתימת השרה מירי רגב - והן תיכנסנה לתוקף".