ניסיון ההדחה – וההתפטרות: מנכ"ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר הודיע היום (ראשון) כי הוא מתפטר מתפקידו כמנכ״ל רכבת ישראל, תפקיד בו כיהן כ-4 שנים. במכתב שפרסם בדבר התפטרותו לעובדות ועובדי הרכבת לא פירט את הסיבות למהלך, אך כפי שפרסמנו לפני כחודש ב״תוכנית חיסכון״, פיטוריו של המנכ"ל מגיעים על רקע הסכסוך שלו עם יו"ר הדירקטוריון, שמונה לתפקיד על ידי שרת התחבורה מירי רגב.
לקריאת מכתב ההתפטרות המלא לחצו כאן
״ברצוני לעדכנכם כי בימים האחרונים החלטתי לסיים את תפקידי כמנכ"ל רכבת ישראל, ובכוונתי לסיים את הכהונה בחודשים הקרובים״, כתב לעובדי החברה, ואף הודה במכתבו לשרים ״שעזרו ותמכו כל אחד בדרכו״ – בין היתר, השרה מירי רגב.
יו״ר דריקטוריון הרכבת, משה שמעוני, מונה לתפקידו על ידי השרה רגב – והוא זה שפתח בהליכים להדחת מנכ״ל הרכבת מייקסנר. המהלך לפיטוריו מגיע על רקע היחסים הרעועים בין השניים, ועל רקע זה אף נפתח הליך הדחה פורמלי. בענף התחבורה טוענים כי מייקסנר הוא מנכ״ל טוב, שהצעיד את הרכבת קדימה.
מייקסנר הוא לא הבכיר היחיד על הכוונת: בחודש שעבר פרסמנו גם כי לאחר שחברת נת״ע האחראית בין היתר על הפעלת הרכבת הקלה, הודיעה שהרכבת לא תיפתח ביום העצמאות כפי שדרשה השרה רגב – גם מנכ״ל החברה חיים גליק עשוי לקבל מכתב פיטורים.