כפי שפורסם לראשונה ב"תוכנית חיסכון": השרה מירי רגב החליטה להוציא את ניהול המטרו מחברת נת"ע. ההחלטה מגיעה אחרי עיכוב נוסף בהפעלת הקו האדום שהיה אמור לצאת לפועל בסוף החודש. בהודעתה כתבה שמטרת המהלך היא כדי "שהטעויות של הקו האדום לא יחזרו על עצמם בקווים הסגול והירוק". רגב ציינה כי נת"ע חרגה מתקציב הפרויקט בכ-3 מיליארד שקלים. חשוב לציין כי החלטתה של רגב דורשת את אישור האוצר - ולא נמצאת בסמכותה המלאה.
שרת התחבורה תביא החלטה בפני הממשלה שבמסגרתה יועבר פרויקט המטרו לחברה ממשלתית אחרת. "כמו שאמרתי בעבר, יהיו נגזרות ומשמעויות לחברות שלא עומדות ביעדים שלהן, בוודאי כשמדובר ביעדים שהן עצמן מציבות. כך היה במקרה יפה נוף וכך גם יהיה בעתיד", נכתב בהודעתה, "ברור לי כי בכל הרצה קיימות בעיות שונות, וייתכן כי אפשר היה לקבל בעיות שוליות כאלה ואחרות במסגרת הרצה של הרכבת, תוך שקיפות מול הציבור וקריאה לציבור להשתתף בפיילוט תוך יידוע בדבר הבעיות. אלא, שבכל מה שנוגע לבטיחות, אני לא מתכוונת לקחת שום סיכון".
היא הוסיפה: "אני מודעת לאופטימיות של חברת נת"ע כי מספר הבלימות ירד בשבועות הקרובים, אבל לצערי, על סמך ניסיון העבר, אני לא יכולה לחלוק את האופטימיות הזאת עד שלא אראה תוצאות בשטח, שכרגע לא קיימות. הרכבת הקלה לא עובדת באופן מלא במשך 30 יום, במתכונת הפעלה מלאה, בשל ריבוי תקלות שמשביתות את הרכבת – מה שלא מאפשר בחינה של מצבה האמיתי. בנוסף, אין 5 ימי הפעלה רצופים ללא תקלות. למעשה, אפילו אם ניקח את חמשת הימים הכי טובים של הרכבת (ללא רצף), אנחנו עדיין לא נמצאים ב-0 תקלות".
בדיון הקודם שנערך אצל השרה לפני כמעט שלושה חודשים, אמר מנכ"ל נת"ע כי הרכבת הקלה תהיה מוכנה לפתיחה בפסח – בדיון, השרה נתנה לחברה ארכה עד יום העצמאות.
כבר בחודש ינואר פרסמנו בתוכנית חיסכון כי העיכובים של נת"ע בקו האדום לא עוברים חלק במשרד התחבורה. השרה רגב ניהלה כבר אז דיונים על האפשרות להוציא את פרויקט המטרו מנת"ע ולהעביר אותו לחברת תשתית אחרת, אולי נתיבי ישראל. באוצר כבר אז לא התלהבו מהרעיון שדורש את הסכמתם.