הקיצוצים מגיעים לדיסני: חברת ההפקות והמדיה, שמחזיקה גם בשירות הסטרימינג דיסני פלוס, הודיעה אמש (רביעי) על ארגון מחדש של החברה. במסגרתו מתוכנן קיצוץ של 5.5 מיליארד דולר בעלויות, מתוכם 3 מיליארד מתקציב התוכן. דיסני גם הודיעה על פיטורי 7,000 עובדים, כ-3% מתוך 220 אלף המשרות בחברה. בעקבות ההודעה המניה של דיסני זינקה ב-5% במסחר המאוחר.
דיסני הודיעה כי במסגרת הארגון מחדש החברה תעבור לעבודה תחת 3 מחלקות: דיסני בידור, שתכלול את רוב שירותי הסטרימינג והמדיה; מחלקת ESPN שתכלול את רשת הטלוויזיה ואת שירות הסטרימינג ESPN+; ומחלקה שלישית לפארקים, חוויות ומוצרים.
זה המהלך המשמעותי ביותר שמבצעת הנהלת החברה מאז חזר בוב אייגר לתפקיד המנכ"ל בנובמבר אשתקד. אייגר כיהן כמנכ"ל דיסני כ-15 שנה ופרש בשנת 2020. לפני מספר חודשים הוא חזר לתפקיד, אחרי שמי שהוא עצמו בחר כמחליף, בוב צ'אפק, פוטר במפתיע.
דיסני הודיעה על השינויים בשיחת משקיעים, דקות לאחר שפרסמה את הדוחות הרבעוניים שלה. "אנחנו נבחן היטב את העלויות של כל מה שאנחנו מייצרים בטלוויזיה ובסרטים", אמר אייגר.
חברות המדיה החלו לקצץ בהוצאות שלהן על תוכן בשנה האחרונה ולחפש דרכים להפוך את עסקי הסטרימינג שלהן לרווחיים. התחרות הגבוהה בשוק הובילה להאטה בקצב גדילת המנויים, והחברות מחפשות דרכים חדשות להגדלת הרווחים והצמיחה. חלקן, כמו דיסני פלוס ונטפליקס, הוסיפו שירות מנויים זול יותר ומבוסס פרסומות.
הדוחות של דיסני דווקא היו חיוביים: שירות הסטרימינג דיסני פלוס אמנם הפסיד כ-2.4 מיליון מנויים, כנראה בשל התייקרות המנוי, אך הוא היה קטן מהצפוי. השירות רשם 161.8 מיליון מנויים, מעל התחזיות שעמדו על 161.1 מיליון. דיסני רשמה הכנסות של 23.51 מיליארד דולר ורווח של 99 סנט למניה - שני הנתונים גבוהים מתחזיות האנליסטים (23.37 מיליארד דולר ו-87 סנט למניה, בהתאמה).