העבודות על הרכבת בשבת עוררו סערה כבר בימיה הראשונים של הממשלה. המפלגות החרדיות התנגדו לעבודות ושרת התחבורה מירי רגב הסתייגה, אולם בכיר במשרד האוצר טוען בדוח של הכנסת כי "חייבים לעבוד בשבת".
"מכונות הכרייה בפרוייקט חייבות לפעול בלי הפסקה״, גם בשבת וגם בחגים. הבהיר לפוליטיקאים הבכיר שמצוטט בשמו, אירוע די נדיר. לדבריו של האחראי על תקציב התחבורה במשרד האוצר אין מקום להפסקת העבודות ליום בשבוע, אחרת - התוכנית לא תתממש. דברי הבכיר נמסרו למרכז המחקר והמידע של הכנסת במסגרת דו״ח שהוכן לבקשת ח״כ יוליה מלינובסקי
לכל אנשי המקצוע כבר זמן רב ברור שעבודות הכרייה לא יכולות להפסיק ליממה במהלך השבוע, בשל סיבות פיזיות. לדברי אנשי המקצוע, כאשר מכונות הכרייה עוצרות לזמן רב - הן שוקעות בקרקע.
בשבועות הקרובים חוק המטרו יגיע לדיונים בוועדות הכנסת לקראת קריאה שנייה ושלישית. החוק עתיד להסדיר את תקציב המטרו והגופים המוסמכים לעבודות. במקביל, חברי הכנסת החרדים צפויים לדרוש שינויים בשיטות המימון בנוסף להגבלות על ימי העבודה.
המטרו הוא אחד הפרויקטים השאפתניים בתחום התשתיות בישראל, ועלותו נאמדת בכ-150 מיליארד שקלים. המטרו צפוי לשרת יותר מ-2 מיליון נוסעים בכל יום בתל אביב ומסביב לה. הקווים יעברו דרך לוד, רמלה ורחובות בדרום, ודרך רעננה וכפר סבא בצפון.
הרכבות התת-קרקעיות צפויות להקל מאוד על העומס בכבישים, והתוכנית כולה נחשבת להכרחית כדי להשתלט על העומס, שהופך כבד משנה לשנה. ביחד עם הרכבת הקלה - כך תיראה מערכת הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב.