רכבת ישראל הודיעה הבוקר (רביעי) כי הושלמה תשתית החשמל עד תחנת בנימינה וכ-60% מפרויקט החישמול כולו. לפיכך יחודש השירות בקו החוף, בין ישובי הצפון לחיפה, ת"א והדרום, בימי שישי ובשעות הערב המאוחרות בימי השבוע. השירות בקו בשעות הקצה הושבת בסגר הראשון של הקורונה, לפני כמעט שלוש שנים, ולא חזר מאז בשל עבודות החישמול. פרויקט החישמול ממשיך להתקדם במסילות הצפוניות מבנימינה, וכן באיזור הדרום.

החל ממוצאי שבת 12.2.23 ייכנס לתוקפו לוח זמנים חדש, ובמסגרתו ייכנס השירות החשמלי עד בנימינה באופן מדורג. השירות בין חיפה ות"א בימי שישי יחודש, בתדירות של רכבת אחת בשעה, לכל כיוון, עד השעה 13:00 (בקירוב). כמו כן יוארך השירות בקו בימי ראשון עד חמישי עד השעה חצות (בקירוב).

שינויים נוספים בלוח הרכבות

שדרוג הקו הפרברי: רחובות-ת"א-בנימינה

בנוסף ישודרג השירות בקו הפרברי הנוסע כיום בין תחנות רחובות-ת"א-בנימינה: שעות הפעילות בקו תוארכנה עד השעה חצות (בקירוב), וכן תופעלנה רכבות בימי שישי עד השעה 13:00 (בקירוב). כמו כן מסלול של הקו יוארך עד תחנת אשקלון.

שדרוג רכבת הלילה: ירושלים-נתב"ג-ת"א

גם שירות רכבות הלילה בין ירושלים-נתב"ג-ות"א ישודרג: הרכבות תעצורנה גם בתחנות הרצליה, נתניה, חדרה מערב ובנימינה. נוסעי תחנות אלה יוכלו להשתמש בשירותי הרכבת במשך כל שעות הלילה אל ת"א, נתב"ג וירושלים. רכבות הלילה תופעלנה בתדירות של רכבת אחת מידי שעה, מידי לילה (מלבד הלילה שבין שישי לשבת).

בימי רביעי לפנות בוקר (הלילה שבין שלישי רביעי) תופעלנה הרכבות רק עד נתב"ג, ולא תגענה לירושלים, זאת בשל הצורך הפסקת התנועה ללילה אחד מידי שבוע לביצוע עבודות תחזוקה חיוניות במנהרות הקו לירושלים, אותן לא ניתן לבצע בזמן תנועת רכבות.

הורדת תדירות: מודיעין-ירושלים

עוד הודיעה הרכבת על הורדת תדירות הרכבות בין תחנות מודיעין וירושלים יצחק נבון: בשל ביקושים נמוכים במיוחד לרכבת השניה מידי שעה המופעלת בשעות השיא בקו זה בימי השבוע,  תרד תדירות הרכבות בקו זה לרכבת אחת מידי שעה לאורך כל היום (במקום שתי רכבות בשעה אשר הופעלו בשבועות האחרונים בשעות השיא בלבד).