הנסיעה בנתיבי התחבורה הציבורית כמובן אסורה, אבל במקטע של דרך בגין בירושלים הסיפור שונה. בכביש 443 יש נתיב תחבורה ציבורית שעובר מימין, וכדי לרדת מהכביש אל חלק משכונות העיר יש צורך לחצות אותו. אלא שהמרווח החוקי לחצות את הנתיב קטן מאוד, והנהגים שחוצים את הנתיב מעט מוקדם יותר כדי להספיק לפנייה בבטחה, מקבלים דוחות תנועה מעיריית ירושלים בסכום כולל של אלפי שקלים.
"נתיב ההשתלבות שהשאירו לנו כדי להשתלב ימינה הוא באורך של 180 עד 200 מטרים ובכך בעצם אין לנו ברירה אלא לסכן את חיינו כדי לצאת ימינה בזמן או לקבל דוח ממצלמות האכיפה שהעירייה הקימו", סיפר תושב העיר שקיבל 8 דוחות תנועה בסכום כולל של 4,000 שקלים. תושבת נוספת הוסיפה: "ההתמזגות ימינה היא מאוד קצרה מאיפה שהם מאשרים להיכנס ימינה. אם ממשיכים עד הקצה זה יכול להיות מאוד מסוכן וצריך לחתוך מכוניות שנוסעות בנתיב של התחבורה הציבורית כדי להתמזג".
ומשום שלדוחות האלו לוקח לעיתים שבועות ארוכים להגיע, לתושבים אפילו לא ניתנת ההזדמנות לשים לב לטעות הזאת. מי שמערער לפעמים מקבל אזהרה, אבל לא תמיד, ולעיתים העירייה משאירה את הדוחות על כנם. "שני דוחות מתוך שישה בוטלו על ידי העירייה, בארבעה אנחנו הגשנו בקשה להישפט", שיתף בתסכול תושב העיר.
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "האכיפה בנתיב מתבצעת רק בתחילתו למרחק של 950 מטרים ורכב שמבקש לפנות למחלף על פי התמרור והסימון יכול לעשות זאת מבלי שתבוצע כנגדו אכיפה".