יוקר המחיה לא עוצר: אחרי הדלק, החשמל והביצים - בקרוב מאוד הישראלים ייאלצו לשלם יותר גם על עשרות מוצרים פופולריים ברשתות השיווק. אחרי שיבואנית המזון ומוצרי הצריכה "דיפלומט" הודיעה כי תייקר עשרות מוצרים החל מה-1 לאוגוסט, אמש (ראשון) אנחנו מפרסמים אילו מוצרים היא צפויה לייקר.
מוצר אהוב במיוחד על הישראלים שיעלה בקרוב לכולנו יותר הוא עוגיות "אוראו". המחיר הנוכחי עומד על 6.9 שקל והוא צפוי להתייקר ב-23% למחיר של 8.5 שקלים. גם עוגיות "מילקה" יתייקרו, מ-10 שקלים ל-12 שקלים, פער של 20%. נזכיר כי לאחר ששטראוס נאלצה להוריד מהמדפים את המותג הפופולרי "שוקולד פרה" בעקבות הודעת הריקול, דיפלומט העלתה את מחיר חפיסות השוקולד שלה - על חשבון הצרכנים.
לצד זאת, גם חובבי הקפה לא נשארים לבד, וקפסולות הקפה של ג'ייקובס יעלו ב-2 שקלים - מ-12 ל-14, פער של 16%. חטיף נוסף שמחירו יתייקר הוא "פרינגלס", שמחירו הנוכחי עומד על 8 שקלים ומחירו החדש יעמוד על 9.5 שקלים.
אך כאן זה לא נגמר - גם הטונה הנמכרת ביותר בישראל, סטארקיסט, תתייקר. מחיר של רביעיית טונה סטארקיסט תזנק ב-8% ותעלה לצרכנים 26.9 שקלים. באשר לשמפו ולמרכך של חברת "פנטן", אם עלותם כיום נעה בין 16 ל-18 שקלים, בקרוב מאוד הם צפויים לחצות את רף 20 השקלים.
תגובת דיפלומט: "למרות שבתחילת שנת 2022 ספקים אחדים העלו את המחירים, אנחנו דחינו את עליית המחירים, אך עקב התייקרויות משמעותיות בתשומות העולמיות והמשך העלאות המחירים הגלובליות שמשפיעות עלינו, נאלץ להתאים את מחירינו בהמשך".
בתוך כך, סקר מקיף שערכה המועצה לצרכנות ערך השוואה בין מחירם של מאות מוצרים היום לעומת לפני שנה. הסקר מצא כי הישראלים משלמים יותר על למעלה מ-700 מוצרים.
בראש הרשימה נמצאים מוצרי הצריכה הכי בסיסיים בכל בית - האורז שהתייקר ב-14%, השמן שזינק ב-28%, מוצרי השימורים שמחירם עלה בשיעור של כ-14%, הקמח והסולת שמחירם קפץ ב-15% ולבסוף, הירקות שעלו בממוצע בשיעור של 7%.