טסלה מכרה את רוב אחזקותיה במטבעות קריפטו ובביטקוין בפרט, כך עולה מהדוחות הרבעוניים שפרסמה אמש (רביעי) החברה. בעבר אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל טסלה, הבטיח ברשתות החברתיות שחברת הרכבים שלו לא תמכור את הביטקוין שבו היא מחזיקה.
בתחילת 2021 טסלה עוררה סערה כשחשפה את השקעות הענק שלה במטבע הביטקוין: ענקית הרכבים החשמליים רכשה אז ביטקוין ב-1.5 מיליארד דולר ואף הבטיחה שתאפשר לשלם על רכביה במטבע הקריפטו. הרכישה הזו העלתה אז את שוויו של המטבע ל-44 אלף דולר, וטסלה המשיכה לרכוש ביטקוין במהלך אותה שנה. עד נובמבר הגיע שוויו של הביטקוין לכמעט 70 אלף דולר.
כיום המצב נראה שונה. בדוחות שפרסמה אמש חשפה החברה כי נפטרה מ-75% מהאחזקות הביטקוין שהיו לה, אשר היו שוות בסוף 2021 כ-2 מיליארד דולר. מאז תחילת 2022 שוויו של הביטקוין נפל ביותר מ-50% וכעת הוא נסחר בשווי של פחות מ-25 אלף דולר. טסלה מסרה כי מכרה את הביטקוין שהחזיקה תמורת כ-936 מיליון דולר.
כבר בשנה שעברה הפסיקה טסלה לקבל תשלום באמצעות ביטקוין. אז ייחסה החברה את הצעד הזה לחששות שעולים מההשפעות האנרגטיות של כריית הביטקוין. המכירה המאסיבית של אחזקות הביטקוין של טסלה מהווה עוד הפרת הבטחה של מאסק, שהצהיר כי טסלה לא תמכור את הביטקוין שבו היא מחזיקה ובכך עודד אחרים לרכוש את המטבע והזניק את שוויו במהלך השנה שעברה.
על מכירת הביטקוין דיווחה טסלה בדוחות הרבעוניים שלה, שם ציינה כי התנודתיות בערך המטבע היא אחד הגורמים שפגעו ברווחיות של החברה. עם זאת החברה דיווחה על רווחים גבוהים מהצפוי ברבעון השני של השנה, והתייקרות הדגם הנמכר ביותר שלה סייע להתמודד עם האתגרים האחרונים. בנוסף טסלה הבטיחה לשבור שיאי מכירות במחצית השנייה של 2022. המניה של טסלה צנחה בכמעט 40% השנה. לאחר פרסום הדוחות היא עלתה בכ-5%.