אילת - עיר התיירות של ישראל, עומדת לפני השקעה כספית גדולה, במאות מיליוני שקלים. ההשקעה עתידה לשפר את חווית התיירות בעיר באמצעות פיתוח לגונה במזרח, ושיקום של אתרי התיירות הקיימים בעיר. במתחם הלגונה במזרח יוקם אזור תיירותי חדש וגדול שיוסיף כ-2,000 חדרי מלון שיגדילו את היצע ויוזילו את המחירים, תוקם טיילת חדשה, יתבצעו עבודות פיתוח התשתיות באזור הלגונה וטיפול במי הלגונה ושדרוג הטיילת הקיימת ואתרי תיירות נוספים יעברו מתיחת פנים.
פרויקט הלגונה במזרח ישתרע על פני 600 דונם. יהיו בו 2,200 חדרים, כאשר מתחם המלונות החדש יכלול שטחי ספורט ונופש, שטחי ציבור, חופי רחצה, ספסלים ופינות ישיבה והצללות. כל פעולות הסחרור וניקוי הלגונה יאפשרו רחצה בעתיד. הטיילת החדשה תהיה היקפית מסביב ללגונה ויהיו בה חנויות מסחר, חופים מוסדרים, צמחיה, פינות תצפית ועוד. החופים יהיו מונגשים באמצעות שבילי גישה, יהיה אי מלכותי במרכז הלגונה שיהיה ניתן לשחות אליו.
העבודות מסביב ללגונה במזרח יכללו סלילת מערכות מדרכות וכבישים, תשתיות מים, ביוב, חשמל, הכנת תשתית מתאימה להקמת בתי המלון, חניונים, ציר אופניים והכנה לעמדות טעינה לרכבים חשמליים. בשלב העבודה הבא, יחברו בין אזור המלונאות למתחם באמצעות כביש רחב ונוח עם חניונים מוסדרים.
בלגונה נעשו בדיקות מעמיקות בהנחיית המשרד להגנת הסביבה ובשיתופו, כך שב-2023 יתבצע ניקוי הקרקעית באמצעות חומר אורגני, ובנוסף, העבודות במתחם יעשו בתוך הקפדה על הסביבה הימית. בנוסף, הפרויקט מצוי כעת בשלב נוסף של ביצוע לקראת מכרז נוסף בנושא רצועת כבישים נוספים עבור שטחי שיווק של רשות מקרקעי ישראל.
בשיחה עם N12 סיפר עידן מועלם, מנכ"ל החברה הממשלתית לתיירות: "פרויקט הלגונה המזרחית שהוא פרויקט של 600 דונם ויהיה ממזרח להרודס, היה תקוע 20 שנה בגלל שאף אחד לא הצליח למצוא פתרון הנדסי ללגונה. נמצא לאחרונה הפתרון ואפשר לקדם את הדבר הזה. מדובר על 1,700 יחידות של חדרי מלון, זה חסר תקדים, לא היה דבר כזה שנים באילת".
"התוכנית הזאת מתבצעת בהשקעה של מיליוני שקלים שרשות מקרקעי ישראל לקחה על עצמה, זה לא דבר טריוויאלי. מדובר בתקציב מאוד גדול", הוסיף מועלם. "אני מעריך שבתוך חודש יהיה בשטח קבלן שכבר יתחיל עבודות מאוד אינטנסיביות להכנת כל התשתיות למלונאות. היזמים יקבלו את הקרקע עם פיתוח מוכן להקמת מלונות. מעבר לכך, החברה הממשלתית לתיירות מנצחת על כמה גופים על בסיס לוחות זמנים מאוד נוקשים. אני מניח שב-2025 כל עבודות הפיתוח יסתיימו".
"היום אין טיילת, הלגונה ריקה, המקום שעיר המלאכים נמצאת היום... פיתוח חסר תקדים של כבישים, טיילות, שבילי אופניים, גשרים ומזרקות ותאורה מיוחדת שיהיו בתוך הלגונה. אפשר לראות בהדמיות איך ייראה המקום לאחר הפיתוח".
"בממשלה הנוכחית גם מנכ"ל משרד התיירות, שר התיירות ורשות מקרקעי ישראל לקחו את הדבר הזה כפרויקט דגל, ובגלל זה החסם הצליח להשתחרר בשנתיים האחרונות אחרי עשרים שנה באופן אינטנסיבי. המגמה כרגע היא להשקיע בפריפריה ולכן שמנו דגש על העיר אילת בנוסף לערים נוספות כמו טבריה שאנחנו רוצים לפתח. אני חושב שהדבר הזה ישנה את כל פני התיירות באילת. זה אירוע היסטורי, לא היה אירוע כזה. זה יוריד את מחירי המלון מאוד".