נטפליקס משתפת פעולה עם מיקרוסופט עבור הקמת שירות מבוסס פרסומות, כך הודיעו אמש (רביעי) שתי החברות. בשירות הסטרימינג של נטפליקס, שמתקשה לשמור ולהוסיף מנויים בתשלום, הודיעו לאחר פרסום הדוחות המאכזבים באפריל על הצעד המהפכני: הוספת מסלול זול יותר שמבוסס על הכנסות מפרסומות.
"מיקרוסופט הוכיחה שיש לה את היכולת לתמוך בכל הצרכים שלנו בבניה המשותפת של שירות מבוסס פרסומות. חשוב מכך, מיקרוסופט מציעה את הגמישות להמציא מחדש לאורך זמן, גם בצד הטכנולוגיה והמכירות וגם בצד שמירת הפרטיות של המנויים שלנו", מסר סמנכ"ל התפעול הראשי בנטפליקס, גרג פיטרס.
בחודשים האחרונים נטפליקס בחנה מספר חברות שהיו מועמדות לעבודה משותפת על השירות מבוסס הפרסומות, ביניהם גם גוגל ו-Comcast. אך לעומת גוגל שמחזיקה את יוטיווב ו-Comcast שעומדת מאחורי שירות הסטרימינג פיקוק של NBC, מיקרוסופט לא מפעילה שירות סטרימינג מתחרה לנטפליקס.
נטפליקס מתכננת להציע את השירות החדש עוד לפני סוף השנה הנוכחית. לשירות הזה יש פוטנציאל רווח גדול עבור החברה. בניסיון שלה למשוך עוד מנויים החברה הגדילה באופן משמעותי את ההוצאות שלה על ייצור תוכן. על מנת לממן את הפעילות הזו העלתה נטפליקס את מחירי המנוי, מה שהיה אחד הגורמים לירידה של 600 אלף מנויים ברבעון הראשון של השנה.
נטפלליקס צפויה לפרסם את הדוחות הרבעוניים שלה ביום שלישי הקרוב, ובפרסום האחרון הזהירה שהיא עלולה לאבד שני מיליון מנויים ברבעון הנוכחי. המניה של נטפליקס כבר נחתכה ביותר מ-70% מאז תחילת השנה. פיטרס הבהיר כי השירות מבוסס הפרסומות נמצא עדיין "בשלבים מאוד ראשוניים" ויש עליו עבודה רבה.