אחרי 15 שנות פעילות במדינה, הודיעה רשת בתי קפה סטארבקס ביום שני האחרון שתסגור את כל סניפיה ברוסיה. בצעד זה, מצטרפת ענקית הקפה לחברות גדולות כמו מקדונלד'ס, אקסון מובייל ובריטיש אמריקן טבקו שכבר נטשו את המדינה בעקבות המלחמה המתמשכת באוקראינה.
לסטארבקס 130 סניפים ברחבי רוסיה, אך כולם מופעלים על ידי זכיינים – כלומר לא ישירות על ידי החברה. צרכנים ומשקיעים ברחבי העולם הפעילו לחצים כבדים על חברות בין-לאומיות להפסיק את עסקיהן ברוסיה ולתמוך בחזית ההתנגדות לפוטין, אך תהליך ביטול רישיון לזכיינות לוקח זמן. את עסקיה הישירים ברוסיה סטארבקס השהתה כבר ב-8 במרץ.
ההכנסות של סטארבקס מהשוק הרוסי הן פחות מ-1% מכלל ההכנסות השנתיות של החברה. מנכ"ל החברה קווין ג'ונסון התחייב לתרום את התמלוגים מהסניפים שנותרו למטרות הומניטריות. בחברה הבהירו ש-2,000 העובדים ימשיכו לקבל את משכורותיהם בחצי השנה הקרובה.
בתוצאות הרבעון האחרון, רשת בתי הקפה לא חשפה את ההשפעה של הוצאת עסקיה מרוסיה על רווחיה. עם זאת, ההפסד ודאי לא הגיע לזה של חברות כמו מקדונלד'ס, שפועלת ברוסיה כבר 30 שנה; השהיית סניפיה בעקבות המלחמה עלתה לרשת המזון המהיר 127 מיליון דולר. למקדונלד'ס, בניגוד לסטארבקס, יש 850 סניפים ברחבי רוסיה, ורובם מופעלים על ידי החברה עצמה ולא דרך זכיינים.