גם להם יהיה יותר קל ברציף: רכבת ישראל משדרגת את השירות לנוסעים עם מוגבלות בראייה. כחלק מפיילוט נרחב, אמצעי הכוונה טלפוניים ילוו את הנוסעים בזמן ביקורם בתחנה - ויענו על כל שאלה שתצוץ במהלך הנסיעה.
מדי שנה נוסעים ברכבת ישראל, אמצעי התחבורה הבין-עירוני המוביל בנגישות, כ-70 אלף נוסעים עם מוגבלויות - ביניהם אלפים רבים עם מוגבלות בראייה. נוסעים שמתאמים נסיעה מלווים על פי בקשתם על ידי דיילי נגישות לאורך כל שהייתם ברכבת - מהכניסה לתחנה, דרך הנסיעה בקרון, ועד הירידה בתחנת היעד.
ברכבת שמו לב לגידול בכמות הנסיעות של נוסעים עם מוגבלויות, ובמטרה לשפר את הנגישות וחוויית הנסיעה החלו לחפש אחר טכנולוגיות נגישות חדישות ומתקדמות שיאפשרו לשפר את חוויית הנוסע. החיפוש נעשה תוך דגש על עצמאות מירבית של הנוסע.
לאחרונה יצאה הרכבת לביצוע של פיילוט, שבמסגרתו בתחנות הרכבת יותקנו אמצעים טכנולוגיים שיסייעו לנוסעים המוגבלים בראייה בהתמצאות עצמאית בסביבת התחנה. אמצעי ההכוונה, שכרגע משתתפים בפיילוט, יותקנו בטלפון הסלולרי של הנוסע: הם ייכנסו לפעולה כבר עם התקרבותו של הנוסע לכניסה לתחנה.
האמצעים החדשים ילוו את הנוסעים והנוסעים בזמן הביקור בתחנה, ויכווינו אותם במידת הצורך לכיוון השירותים, לעמדת המודיעין - או לשימוש בשירותי דוכן המזון והשתייה בתחנה. אם יש צורך במידע, היעזרות באיש צוות או בשאלה - ניתן יהיה להתקשר דרך האפליקציה התומכת ישירות למוקד שירות הלקוחות של הרכבת.
בשבועות האחרונים כבר התנסו מאות כבדי ראייה ועיוורים בפיילוט, במסגרתו גם ענו על סקרים שמטרתם לשפר את השירות המדובר. הכוונה ברכבת היא לצאת למכרז שבמסגרתו ירושתו תחנות הרכבת באמצעי ההכוונה שייבחר.