בדיון שהתקיים לאחרונה במשרד האוצר, בו הוצגו המספרים שמאחורי הרווחים הגדולים שהפיקו רשתות השיווק הגדולות בשנת הקורונה, תקף שר האוצר אביגדור ליברמן את הרשתות. "מדובר בקפיצות לא סבירות ומטרידות אשר מעלות חשש לניצול ציני של הפחדים, המצוקות ושל מצב החירום שנוצר כאן בעקבות הקורונה", אמר ליברמן בדיון. "על רשתות השיווק להבין שהמצב הזה לא יכול להימשך והן צריכות לחשוב לא רק על הרווחים אלא גם על הצרכנים".
מבט מהיר רק על חלק מרווחיהן של רשתות השיווק מעלה מספרים מאוד חריגים – גם לשנת קורונה בה הציבור שהה יותר בבית ועל כן רכש מזון רב יותר ברשתות: רשת המרכולים שופרסל סוגרת עלייה של 44 אחוזים ב-2020 לעומת 2019, רמי לוי עם עלייה של כמעט שישים אחוזים ורשת ויקטורי עם עלייה של יותר מ-100 אחוזים.
בדיון עלו שורת רעיונות כיצד לצמצם את כוחן של הרשתות, גם אם מידת יישומם מוטלת בספק. אחד הרעיונות שעלה, בין היתר, כלל פיצול חלק מהרשתות על מנת להמעיט בכוחן.
ברקע לדיון הקונקרטי סביב צמצום כוחן הכלכלי של רשתות השיווק עומדת הרפורמה הגדולה שמתכנן שר האוצר בחקלאות ואמורה לפגוע במידת מה בחקלאים עצמם. שינוי כיוון האש לעבר הרשתות עולה בקנה אחד עם אמירת החקלאים בנוגע לרפורמה – שטוענים כי מי שאשם בעליית המחירים אינם הם עצמם, אלא דווקא רשתות השיווק.