בבריטניה מדווחים היום (שלישי) על תורים ארוכים של רכבים בכניסה לתחנות הדלק ברחבי הממלכה, זאת בעקבות חשש של אזרחים ממחסור באספקה. בעקבות הביקוש הרב, נגמר הדלק בחלק מהתחנות והממשלה פרסה כוחות ומשאיות צבא שיסייעו להעביר דלק לאלו שזקוקים לו בדחיפות.
אחת מהסיבות המרכזיות לפאניקה הציבורית ולבעיות במלאי הדלק נובע מחסור אחר שסובלים ממנו הבריטים - של כ-100 אלף נהגי משאיות. שרשראות האספקה של מגוון שירותים ברחבי המדינה מקרטעות כתוצאה מהיעדר נהגים, ובין הנפגעות נמצאות גם חברות האנרגיה. חברת הנפט BG הודיעה בשבוע שעבר כי היא תאלץ לסגור תחנות דלק מאחר שאין נהגים שיובילו את המיכליות.
באיחוד האירופי באופן כללי יש מחסור בנהגי משאיות, אך בריטניה נפגעה מכך בצורה הקשה ביותר. לאחר הברקזיט הבריטי, נהגים אירופים שעבדו בממלכה חזרו למדינות מולדתם או החליטו לעבוד במדינות אחרות בגלל בירוקרטיה והגבלות נוספות שהשפיעו על הכנסתם. שילוב של שלוש הבעיות - מחסור בנהגים, בעיות בשרשרת האספקה ובהלה ציבורית - גרמו למשבר דלק בממלכה.
שר התעשייה הדגיש כי המחסור בדלק נובע מפאניקה של הציבור ולא בגלל מחסור אמיתי. למרות זאת, בכלי התקשורת מדווחים כי נהגים ממשיכים להגיע לתחנות הדלק ובכך מחמירים את המצב. שר הסביבה הוסיף: "הדבר החשוב ביותר זה שאנשים ימשיכו לקנות באותו קצב שהיו קונים עד היום".
חלק מהתחנות נאלצו להיסגר לאחר שלא הצליחו לעמוד בביקוש הרב. קולין אוונס, בעל תחנת דלק בדרום וויילס, סיפר כי בדרך כלל הוא מוכר בין 20-ל-30 אלף ליטר דלק ליום, אך ביממה האחרונה הוא מכר יותר מ-100 אלף ליטר.
חברות הנפט, ביניהן ExxonMobil, Shell ו-Greenergy, הדגישו כי "אין מחסור לאומי בדלק" וכי הבעיה בהיצע כרגע נובעת מ"זינוק זמני בביקוש מצד הלקוחות".