לייטריקס (Lightricks), החברה הישראלית מירושלים שמפתחת כלים ליצירה ועריכה של תוכן ויזואלי, הודיעה הבוקר (ראשון) על סגירת סבב גיוס חדש של 130 מיליון דולר, לפי שווי של 1.8 מיליארד דולר (לפני הכסף). מתוך סכום הגיוס הכולל, 100 מיליון דולר ייכנסו לקופת החברה ו-30 מיליון דולר מהווים השקעת סקנדרי שמרביתה תגיע לעובדי החברה ובעלי המניות. לאחרונה הודיע שאול מרידור, ראש אגף תקציבים לשעבר שפרש מהאוצר, כי מונה לסמנכ"ל הכספים של החברה.
על פי הודעת החברה, את ההון שגויס היא צפויה לנצל כדי לבצע מספר רכישות ומיזוגים במקביל להאצת מאמצי הפיתוח של כלים נוספים ליוצרים, ובמטרה לחזק מעמדה כפלטפורמה המובילה ליוצרי תוכן. חלק מעסקות אלה נמצאות בשלבי בחינה מתקדמים ועשויות להבשיל בחודשים הקרובים. במקביל החברה מתכננת כניסה לשווקים נוספים והרחבת הפלטפורמה שלה מכלים בלבד לשירותים שיתנו מענה הוליסטי ליוצרי תוכן באינטרנט.
לייטריקס הירושלמית הוקמה בשנת 2013 על-ידי ד"ר זאב פרבמן המכהן כמנכ"ל, ניר פוצ'טר, עמית גולדשטיין, ירון אינגר ואיתי צידון. בסך הכול גייסה החברה מאז הקמתה סכום כולל של 335 מיליון דולר, כולל הגיוס הנוכחי. השנה יחצו הכנסות לייטריקס את רף 200 מיליון הדולר. לייטריקס מעסיקה קרוב ל-500 עובדים, 170 מהם היא גייסה בשנה האחרונה. החברה הודיעה כי היא מתכוונת לגייס 60 עובדים נוספים עד סוף השנה, רובם המוחלט מישראל.
לחברה יש כיום 10 אפליקציות, שמנגישות עריכה מתקדמת של תמונות ווידאו לכל משתמש – החל מחובבים ועד מקצוענים, לצרכים אמנותיים, לפעילות ברשתות חברתיות או לקידום עסקים קטנים. בין האפליקציות הבולטות של החברה: Facetune לעריכת צילומי פורטרט; Videoleap לעריכת סרטי וידאו ו-Motionleap לעריכה אמנותית של צילומי סטילס המשלבת בין היתר הנפשה ואלמנטים תלת ממדיים. האפליקציות זוכות לפופולאריות רבה בקרב משפיעני רשת רבים דוגמת קלואי קרדשיאן, כריסי טיגן, דוג'ה קאט והזמרת ליזו. סך ההורדות של אפליקציות לייטריקס עומד על יותר מחצי מיליארד הורדות ומספר המשתמשים הפעילים החודשיים עומד על כ-30 מיליון.
סיבוב הגיוס, הרביעי של החברה, הובל על ידי Insight Partners ו-Hanaco Ventures. הסבב נערך בהשתתפות המשקיעים הקיימים, בהם גולדמן זאקס, כללטק, הראל ביטוח ופיננסים וגרייקרופט ואליהם הצטרפו משקיעים חדשים בהם מגדל, אלטשולר שחם ושביט קפיטל.