גם השנה חברות וגופים ציבוריים קנו תשורות לחגים לחלוקה ללקוחות ולעובדים, בין אם מדובר בתלושי קנייה או במתנות פיזיות. רבים מהם מחפשים להעניק ללקוחות ולעובדים מתנות אשר טמון בהן ערך מוסף ותרומה לקהילה. לצורך כך הם פונים לעמותות וקבוצות המציעות "מתנות חברתיות".
אחד המותגים המוכרים בעולם החברתי שייך ל-tnx מקבוצת "שכולו טוב", שמכשירה ומשקמת אנשים עם חסמים תעסוקתיים. לרגל החגים הוציאה הקבוצה ליין מוצרים חדש הכולל מארזי שוקולד, אלכוהול, עוגות להכנה עצמית ועוד, על מנת לייצר מגוון רחב ועשיר עבור החברות השונות הרוכשות את המתנות.
כלל המתנות והמארזים נוצרו ונארזו על ידי אנשים עם מוגבלויות וחסמים תעסוקתיים כחלק ממטרת הקבוצה להעניק להם כלים, עזרה וליווי, כדי שיוכלו לחזור במהירות האפשרית לשוק התעסוקה החופשית ולהתחיל בחיים העצמאיים. בין הגופים שרכשו את המארזים - ביטוח ישיר, מזרחי טפחות, הטכניון, המרכז הישראלי לכלבי נחיה ועוד.
שלום (שם בדוי) הוא אחד ממקבלי ההכשרה והשיקום שאחראי על ההכנה והאריזה של המתנות. "ההכשרה במפעל השוקולד מהווה עבורי הגשמת חלום", סיפר ל-N12. כשהציעו לי להגיע בפעם הראשונה מאד חששתי מהמילה מפעל. האסוציאציה הראשונה שעלתה לי בראש היא מקום ענק שבו אהיה אחד מני רבים, אך כבר מהרגע שהגעתי הבנתי כמה טעיתי. יש לנו הזדמנות להתנסות במגוון תפקידים, וזו תחושת גאווה להיות חתום על ייצור מוצרים שהרבה אנשים קונים ונהנים מהם".
עופר כהן, מנכ"ל קבוצת "שכולו טוב", הסביר כי "החגים המתקרבים הם הזדמנות טובה וחשובה לחברות להעניק לעובדיהם שי עם ערך חברתי. המתנות החברתיות משלבות ערכים של איכות וערך מוסף ואנו רואים פעם אחר פעם שכאשר עובד מקבל מתנה שכזו, הוא בעצמו מרגיש שלקח חלק ביצירת הזדמנות לתעסוקה שווה, ואף מתגאה במתנה שקיבל. אני קורא לחברות ועסקים נוספים לקחת חלק במהלך חשוב זה ולרכוש מתנות חברתיות, יחד נוכל להוביל לשינוי". שירלי ביסקר, מנהלת הרווחה בחברת "ביטוח ישיר", הוסיפה כי "אנו שמחים כמדי שנה להעניק לעובדינו בנוסף למתנת החג, גם מתנה בעלת ערך חברתי".
את מוצרי מותג המתנות tnx מבית קבוצת "שכולו טוב", ניתן למצוא ב- 47 דוכני מכירה בקניונים בפריסה ארצית ובחנות האינטרנטית, שבה אפשר לבחור מתוך מגוון עצום של מארזים ומתנות במחירים אטרקטיביים.