הסטארטאפ הישראלי סורבה (Sorbet), שרוצה לשכנע אתכם לנצל את ימי החופש שלכם, משלים גיוס של 21 מיליון דולר – כך דיווחה היום (חמישי) החברה. Sorbet הוקמה בשנת 2019 על ידי ויטל אילת-רייכל, שמשמשת היום כמנכ"לית, אליעז שפירא סמנכ"ל הכספים, ורמי קסטרשטיין. בין המשקיעים המרכזיים בחברה, קרן Group 11 של איש העסקים ושופט "הכרישים", דובי פרנסס.
המוצר שמפתחת סורבה מתאים בדיוק לחברות בימי קורונה: Sorbet מפתחת פלטפורמה המאפשרת לעובדים להמיר לכסף את ימי החופשה שצברו. הפלטפורמה של Sorbet מתממשקת למערכות הארגוניות של העסקים שאיתם היא עובדת ומתחילה להציע לעובד בצורה פרסונלית ופרו אקטיבית את התוכנית הטובה עבורו לניצול ימי החופש, הכוללת חופשים קצרים החל מכמה שעות עד כמה ימים, לצד חופשות ארוכות. מועדים אלו מאושרים מראש על ידי מקום העבודה, תוך כדי התייחסות לתקופות העומס בארגון או פיזור חופשות מאוזן בתוך צוותים כדי שלא ייעדרו מספר חברי צוות במקביל.
בנוסף, הפלטפורמה מציעה למעסיק לרכוש את ימי החופש הלא מנוצלים מהעובד. כלומר לאפשר לעובד לקבל את היתרה במזומן ומיד, במקום להמתין שיעזוב את החברה. הכסף המונזל לעובד מוטען על כרטיס דביט של ויזה, ובאמצעותו היא מציעה לעובדים הצעות לחופשות, חוויות ואטרקציות פרסונליות לחופשה. למשל לשדרג את הטיסה, להירשם ביום לסדנאות העשרה או בילוי, לבקר באתרי נופש ועוד. העובדים אינם חייבים לשלם על ההצעות כאמור, ויכולים להמיר ימי חופש כדי לכסות את עלותן.
עד כה הצליחה הפלטפורמה של סורבה להגדיל את ימי החופש שלוקחים העובדים בכ-15% בממוצע והמערכת נמצאת בתהליך רישום פטנט. החברה כבר הכריזה על סבב גיוס ראשוני בחודש אפריל ובו גייסה 6 מיליון דולר, וכעת נוספה לסבב השקעה של 15 מיליון דולר בהובלת קרן Group 11 של פרנסס ובהשתתפות המשקיעים הקיימים: הקרנות ויולה ונצ'רס, מירון קפיטל ו- Global Founders Capital.
על פי נתוני Sorbet, ערכם הכספי של ימי חופש לא מנוצלים בארה"ב מגיע בכל שנה ליותר מ-270 מיליארד דולר. עוד לפני התפרצות הקורונה 28% מימי החופש בשוק העבודה בארה"ב נותרו לא מנוצלים. הבעיה החריפה לאחר התפרצות הנגיף, ששלח את העולם לעבוד מהבית וסגר את כל אתרי הנופש ושדות התעופה נסגרו. לעובדים לא הייתה מוטיבציה לקחת יום חופש והכאב הקיים של ניהול ערך החופשות גדל אקספוננציאלית לאורך המגפה.