"קניתי מכונת כביסה והיא הגיעה מהר, תוך יומיים, מצד שני אני כבר שבועיים מחכה להתקנה" – מי שקנה מוצר חשמלי בתקופה האחרונה מכיר את התופעה, המוצר אומנם מגיע מהר כמובטח בעת המכירה, אבל אז צריך לחכות המון זמן עד שיגיע המתקין.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
מיכל שבתאי, שמחכה להתקנת מכונת הכביסה שלה כבר שבועיים, מספרת: "אמרו לי 'תשמעי, אנחנו מצטערים מאוד, אבל אין הרבה מתקינים ויש בעיה בגלל הקורונה וזה פשוט לחכות הרבה זמן', שאלתי אם אני יכולה להתקין לבד, אמרו לי שלא כי לא תקבלי אחריות. אחרי ויכוחים אמרו לי אין בעיה, תתקיני לבד, תתעדי את זה, אבל תקחי בחשבון שמספיק שאת שמה בורג לא במקום – בזה זה נגמר, אין לך את האחריות".
אז אם קניתם מכונת כביסה, מייבש, תנור, טלוויזיה או כל מוצר חשמלי אחר שמצריך מתקין חיצוני, אתם כנראה בבעיה. בחברות השונות מודעים לבעיה, ואף טוענים שבחנויות מבטיחים התקנה מהירה בלי שום כיסוי.
"יש לנו כמה מתקינים שנכנסו לבידוד ויש לנו פה עומס מאוד גדול, אין כל כך מה לעשות רק לחכות", אמרה אחת המוקדניות של חברת מוצרי חשמל. מוקדן של חברה אחרת הסביר: "בגדול יש עומס רציני כרגע, פלוס בידודים". ולמה בחנות מבטיחים הבטחות שווא? "בחנות א' רוצים למכורו-ב' לא תמיד מעודכנים בפרטים העדכניים של כל חברה וחברה, לכן דברים כאלה קורים".
גם בנושא הזה לתושבי הפריפריה יהיה אפילו קשה יותר. "הצפון הוא יותר קשה כי יש פחות מתקינים אז זה לוקח יותר זמן, זה לא אותם מתקינים לכל הארץ, לכל אזור יש את המתקינים שלו".
אך למרות כל הבעיות והאילוצים, יש חברות שהבינו שאין יותר מידי ברירות, אי אפשר לייבש את הלקוח. "מצאנו פתרון מאוד יצירתי", סיפר ארז וסנר, מנהל מחסני חשמל. "אנחנו שולחים סרטון הדגמה איך פותחים את המוצר ואז הלקוח יכול להשתמש ללא פגיעה באחריות".