אתר מכירות אינטרנטי חדש בשם "אבאזול" משתמש בשמו של היזם רמי לוי כמנכ"ל החברה, ובשמו של השחקן יהודה לוי כשותף בה, אף שהשניים אינם קשורים לחברה. הבעלים של החברה בפועל אינם נחשפים, הם מוחקים תגובות שליליות ברשת ומסננים את לקוחותיהם.
האתר מקשר בפועל בין מוכרים באתר הסיני עלי אקספרס לקהל הישראלי. בנוסף לאתר מתחזק עמוד פייסבוק עם מאות לייקים, קבוצת פייסבוק עצמאית עם אלפי גולשים רשומים, קבוצת וואטסאפ, עמוד אינסטגרם ועמוד טלגרם. לכאורה, נראה כי בעלי החברה עושים את כל הניתן על מנת לתת מענה ללקוחות.
באתר החברה, בדף "אודותינו" מתנוססת תמונה של איש העסקים רמי לוי, שמוכתר כמנכ"ל החברה. ללוי עצמו, חשוב לציין, אין כל קשר לאתר או לחברה המפעילה אותו. זה לא הפריע לבעלי האתר לכתוב בשמו שהוא מבטיח ללקוחות את המוצרים במחירים הכי זולים ברשת.
"מדובר בפוסט מזויף תוך שימוש שלא כדין בשמו של רמי לוי. לרמי לוי ו/או לרשת אין כל קשר לאתר ורמי לוי מעולם לא רכש מניות של האתר המפורסם בפוסט", נמסר בתגובה לדברים מרמי לוי. "רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה ורמי לוי מתכוונים למצות את מלוא חומרת הדין כנגד כלל הגורמים העומדים מאחורי הפוסט השקרי והאתר, הן מבחינה פלילית והן מבחינה אזרחית".
זה לא הלוי היחיד ששמו נקשר לאתר בלי ידיעתו. השחקן יהודה לוי מוצג כשותף פעיל בפוסט בפייסבוק. בקבוצות פייסבוק פופולריות מפורסמת תמונתו של לוי לצד טקסט על חלקו בעסק. "לא הרבה יודעים, אבל השנה יהודה לוי החליט להשיק אתר במיוחד לאנשים בעלי מצב כלכלי לא יציב שרוצים להיות חלק מהחברה המודרנית וללבוש גם בעצמם מותגים אך לא יכולים בגלל שזה יקר מאד".
בנוסף, בהמשך הפוסט הכותב הוסיף "ציטוט" של לוי: "בילדותי תמיד רציתי להיות מקובל ושיהיו לי הרבה חברים, אבל לא היה לנו כסף למותגים זה היה יקר מאד, לפעמים אמא שלי הלבישה אותי בבגדים של בנות אפילו גרביים ורודות ותמיד צחקו עלי בבית הספר, המצב היה קשה ואני יודע איך זה מרגיש ולכן חשבתי על הרעיון הזה".
ליהודה לוי, כמובן, אין כל קשר לחברה. "אין לי קשר לשטות הזאת. זו נוכלות, הם ישנים עם עצמם בלילה בסוף ולכל קארמה מגיע יומה. אין בזה ברכה", מסר לוי בתגובה.
הזיוף לא נגמר כאן. בפייסבוק פעילים מספר פרופילים שמהללים ומשבחים את האתר בעקביות. "גל מלכה", "רון חדד", "אור פרידמן" ו"רוני כץ". בדיקת mako העלתה שכל הפרופילים האלו מזויפים. כחלק מהפעילות האינטנסיבית של הפרופילים ברשתות, הם גם מפרסמים גם "צילום מסך" מכתבה מזויפת של אתר החדשות "כאן". שם נכתב: "לא נח לרגע – רמי לוי עשה זאת שוב ורכש 51% מאתר "אבאזול".
מכאן חדשות נמסר: "הכתבה והקישור מזויפים ואין להם שום קשר לכאן חדשות. נפעל בנושא בצינורות המשפטיים".
מה קרה לביקורות?
הן בקבוצת הוואטסאפ של חברת "אבאזול" והן בקבוצת הפייסבוק, נכתבים עשרות ביקורות כנגד השירות של "אבאזול". "המוצר לא הגיע", כותב לקוח. "למה אתם מסננים?", כותב אחר. מנהלת הקבוצה הגיבה לטוקבקיסטים וכתבה "מי ששולח דברים לא קשורים לקבוצה נחסם", ובהמשך הסירה את המבקרים מהקבוצה.
האינטרס של חברת "אבאזול" להשתמש בשמם ובתמונתם של רמי לוי ויהודה לוי מובן מאליו. כאתר שמוכר חיקויים של מותגים דרך עלי אקספרס (שעל פי תלונות הגולשים לא תמיד מגיעים ליעדם), שאפשר לרכוש בקלילות גם דרך האתר הרשמי, שמם של שני הידוענים הוא אינטרס שיווקי ברור. אך עדיין לא ניתן להתעלם מהעובדה שמדובר בהונאה של ממש.
פנינו לשתי המנהלות של קבוצת הוואטסאפ של "אבאזול", "יעל רגב" ו"ספיר לוי", בניסיון לקבל תגובה. חיפוש ברשת מגלה שגם השתיים מתחזקות פרופיל פייסבוק פיקיטיבי בו הן חברות אחת של השנייה ושל ארבעת המתחזים האחרים. כשחייגנו למספרים שלהן גילינו שמספרי הטלפון מנותקים. להודעת הוואטסאפ ששלחנו ל"יעל רגב", בה פירטנו את סעיפי האשמה כלפי הרשת, קיבלנו את מענה ובו הכחשה של כל בעיה במסירת מוצרים ללקוחות. בנוסף טענה נציגת האתר כי הפרופילים הפיקטיביים הם למעשה טרולים שמנסים לפגוע בעסק.
זמן קצר לאחר בקשת התגובה, הוחלפה תמונתו של רמי לוי בתמונה של אדם אחר: "משה לוי". הטקסט הנלהב, אגב, לא השתנה.