החזרים על חופשות או טיסות שבוטלו
המועצה הישראלית לצרכנות פרסמה הנחיות בהקשר הזה שקובעות כי במקרה של ביטול טיסה על ידי חברת התעופה, או במקרה של סגירת השמיים- על החברה להחזיר לכם את מלוא כספכם בתוך 30 יום או להציע שובר זיכוי או טיסה חלופית אם אתם מעוניינים בכך.
חשוב שתדעו, שאם הטיסה מתקיימת אבל בחרתם לבטל אותה (כי לא רציתם להיכנס לבידוד או המדינה שאתם טסים אליה הפכה לאדומה) - אז כאן יש לכם בעיה בגלל על פי החוק - שינוי הנחיות משרד הבריאות לא מהווה עילה לביטול העסקה. קחו את זה בחשבון בפעם הבאה שאתם טסים.
במקרה של רכישת לינות במלון, במקרה של סגר- הצרכן אמור לקבל את מלוא כספו חזרה אם הוא לא רוצה לדחות את מועד החופשה למועד אחר.שימו לב שבפעם הבאה שאתם מזמינים חופשה- לוודא עם בית המלון שאתם מזמינים מקום על בסיס הבטחה שבמקרה של סגר- יהיה ניתן לבטל ולקבל החזר מלא.
החזרות פריטים
עוד בעיה שהסגר יוצר היא במדיניות ההחזרות. בדרך כלל יש 14 ימים להחזיר פריט שרכשתם ומאיזו שהיא סיבה התחרטתם, אבל מה תעשו עכשיו שהמסחר נסגר?
גם כאן המועצה לצרכנות קובעת שימי הסגר לא נחשבים, כך שניתן לבטל עסקה שנעשתה בחנות פיזית, בתנאי: שלא נעשה בפריט שימוש, אם מדובר בבגד- צריך לוודא שהתווית לא הוסרה ושיש הוכחת רכישה.
כל זה לא סותר את העובדה שבכל ביטול קניה מצד הצרכן מסיבה של חרטה – אתם תידרשו לשלם 5 אחוזים ממחיר הפריט או 100 ש"ח- הנמוך מהשניים בעת ההחזרה.
גם תוקף של תווי קניה וזיכויים שאמורים לפוג בסוף דצמבר למשל, ובגלל הסגר לא ניתן לנצלם- ימות הסגר לא נחשבים במניין הימים, ואוטומטית התוקף מוארך.
בוז לבזבוז
ימי הסגר הם זמן מעולה לעשות סדר מחדש בארונות המטבח, לראות מה קיים במזווה ובמקרר, ואיך ניתן לנצל את האוכל לפני שהוא מתקלקל.
בדף הפייסבוק "בוז לבזבוז- מפסיקים להאכיל את הפח", תוכלו לקבל עשרות טיפים למתכונים של מוצרים שכבר נראים "מעט עייפים", או התוקף שלהם עומד לפוג ,וכן טיפים על שימור ואחזקת מזון לאורך זמן.