פרסום ראשון: העבודות על הקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה בירושלים יחלו בשבועות הקרובים, זאת לאחר שהזכייניות קיבלו אישור להחל בעבודות. ל-N12 נודע כי חברת "שפיר הנדסה" ושותפתה הספרדית, חברת CAF, קיבלו צו מועדת המכרזים שבמשרד האוצר המורה להם להתחיל בעבודות על הפרויקט כולו.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

הכלים ההנדסיים שיעלו בקרוב על השטח בירושלים יפעלו בתוואי הקו הירוק החדש, שייסלל לאורך 27 ק"מ ויחבר בין שכונת גילה להר הצופים. צפויות להיות בקו 50 תחנות, והפרויקט יכלול גם מתחם תחזוקה ותפעול (דפו), חניון ומוסך לקרונות, מרכז בקרה ושליטה וחניוני חנה וסע. 

בנוסף הפרויקט כולל את הארכת "הקו האדום" הקיים, שצפוי לעבור לאחריות שפיר בחודש אפריל מידי סיטיפס. הקו שמחבר כיום בין גבעת זאב להר הרצל יורחב עד לשכונת נווה-יעקב בצפון העיר, ועד לבית-החולים הדסה עין-כרם בדרומה. הדיפו, מרכז שירות תחזוקה ומרכז לוגיסטי של הרכבות, יוקם בקריית הלאום בירושלים בהשקעה כוללת של כמיליארד שקל. פתיחת המקטעים החדשים בקווים האדום והירוק אמורה להתבצע בהדרגה בין השנים 2022 ל-2025.

הודעה זו מגיעה לאחר שהבוקר (ראשון) הודיעה שפיר לבורסה כי השלימה את מימון פרויקט הרכבת הקלה בירושלים. "השלמת הסגירה הפיננסית בתקופה מאתגרת ובמועד הנוכחי", אמרו מנהלי החברה, "הינה הבעת אמון והוכחה לאיתנות השותפות ולחוזקו של הפרויקט- פרויקט התחבורה הגדול בישראל אי פעם".

היקף המימון הראשוני של הפרויקט עומד על כ-3.7 מיליארד שקל ומובילים אותו בנק הפועלים, הבינלאומי, בית ההשקעות אלטשולר שחם וחברת הביטוח מגדל. עלותו הכוללת של הפרויקט מוערכת בכ-5.1 מיליארד שקלים.