עם מיליון ישראלים שיושבים בבית ללא עבודה ועוד עשרות אלפי עסקים בקשיים, אין פלא שרבים שוקלים כיום שינוי בקריירה. אחת ההסבות המבוקשות ביותר היא לתחום ההייטק. לעומת ענפים אחרים שקרסו, חברות הטכנולוגיה שורדות את המשבר לא רע בכלל. חלקן אף חוות פריחה של ממש בעקבות הסגרים וההגבלות, שהגדילו את הביקוש למוצרים דיגיטליים. בענף דרושים מתכנתים ומפתחי אפליקציות בשכר מכובד, אך הכניסה לתחום אינה תמיד קלה. בדקנו כיצד תוכלו להשתלב בעולם הפיתוח במספר שלבים פשוטים ומבלי ללכת לאיבוד.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
למי מאיתנו אין רעיון מבריק לאפליקציה שתהפוך אותו למיליונר? זאת אחת הסיבות שאנשים רוצים ללמוד פיתוח יישומונים, אך גם אם אין לכם כוונה להמציא סטארט-אפ חדש, תוכלו לפתח אפליקציות עבור אחרים – ולהתפרנס מזה היטב. שכר מפתחי האפליקציות תלוי בניסיון, מיקום והכשרה. למתחילים בתחום, שמכונים "הג'וניורים", השכר הממוצע ינוע בין 10,000-13,000 שקל בחודש. מפתח עם 3 שנות נסיון ומעלה יקבל סכום שנע בין 18,000-22,000 שקל ומפתח ותיק שנמצא למעלה מ-6 שנים בתחום יוכל להרוויח בין 24,000-30,000 שקל.
כדי להפוך למפתחים מתחילים צריך להשקיע כ-9 חודשים וישנם קורסים מקוונים רבים שניתן לקחת גם בתקופה זאת. עולם הפיתוח הוא רחב ומכיל מסלולים שונים, עם אילו מהם כדאי להתחיל? "מומלץ להתחיל בקורסי ליבה בצד הלקוח, של HTML, CSS, JS", אומר עדן בן סימון, מנכ"ל חברת אייביטק (IVTech) שעוסקת בפיתוח אפליקציות. לאחר מכן, "יש להמשיך לפריימוורק מועדף – ReactJS או Angular (ישנם נוספים) ולסיים עם קורס צד שרת כגון - NodeJS בכדי להשלים את התמונה".
השלב הבא אחרי לקיחת הקורסים הוא בניית תיק עבודות. "כשמגיעים אלי מפתחים לראיון עבודה, אני מסתכל בעיקר על דרך המחשבה, הסדר ודרך ההתמודדות עם בעיות" אומר בן סימון ומוסיף "מגוון רחב יותר של שפות תכנות זה חשוב, אבל העמיקו במיוחד בפלטפורמה אחת שתבחרו". עוד הוא ממליץ למצוא מנטור שעליו תוכלו לסמוך, כדי שיכוון אתכם ויעקוב אחר ההתקדמות שלכם.
עבור מי שכבר החל לעשות את צעדיו הראשונים בתחום פיתוח האפליקציות ומעוניין לשפר את ביצועיו, חשבו באייביטק על עשרה טיפים שיעזרו:
- הבחינו בין עיקר לטפל - אין אפליקציה שמנסה לפתור את כל הבעיות בעולם, לכן כדאי להתמקד בבעיה עיקרית אחת ולהתאים לה מספר פיצ'רים שיתנו מענה איכותי למשתמש.
- מחקר שוק – תארו לכם שהשקעתם חודשים ומשאבים רבים בפיתוח אפליקציה, רק כדי לגלות בסוף שאין אף אחד שמעוניין להשתמש בה. זו הסיבה שחשוב לחקור את המצב בשוק בתחום הרלוונטי לאפליקציה שלכם. כדי לוודא שהרעיון שלכם אכן יזכה לביקוש לאורך זמן, יש לבחון את המבחר הקיים והביקוש מצד הלקוחות, ולזהות האם הרעיון שלכם אכן מספק פתרון שלא קיים עדיין, או שמציע פתרון יעיל יותר מהמתחרים.
- לאיזה קהל יעד אני פונה? - בין אם מדובר בקבוצת אנשים רחבה או בנישה קטנה, לקהל היעד שלכם יש שאיפות, צרכים ורצונות. ההבנה של אותם צרכים תאפשר לכם להגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה של האפליקציה, על ידי מתן מענה אמיתי לצורך קיים ומשיכת לקוחות רבים יותר מתוך הקהל המוגדר.
- מי יוריד את האפליקציה שלי בחנות? - תהליך אפיון נועד ליצור ערך מוסף לאפליקציה ולמשתמשים בה, לכן צריך לנסות ולהבין מה המשתמש הפוטנציאלי מצפה ורוצה לקבל.
כמו בכל פרויקט, שלב התכנון מקדים את שלב הייצור ואפיון טוב יוביל לתהליך פיתוח טוב, שיביא להצלחת האפליקציה. השקיעו מחשבה בכדי להגיע לתוצאות טובות יותר. - תשתיות פיתוח - לאחר הבנת הדרישות מהאפליקציה דרך האפיון, ניתן לתכנן את תשתיות הפיתוח. תכנון מסודר של התשתית יכול למנוע תקלות, להטיב את מהירות האפליקציה, ולתמוך בגידול המשתמשים בה.
- עיצוב – בעבר העיצוב בעולם הטכנולוגי לא נחשב לרכיב הכרחי, היום עיצוב אסתטי ומודרני מותאם למשתמש, הוא בגדר חובה. ניתן לכפר על פגמים באמצעות עיצוב, ולתת ללקוח חוויה מצוינת ומדויקת למטרה שלשמה נבנתה האפליקציה. לכן, היעזרו במעצבים גרפים מקצועיים והתאימו בין עיצוב האפליקציה וקהל המשתמשים שלה.
- פיתוח - מרבית הפרויקטים מאחרים את לוח הזמנים שנקבע מראש, לכן כדאי לשמור על מרווח של בין 20% ל 30% מהערכת זמן הפיתוח, על מנת להבטיח עמידה בלוח הזמנים.
- בדיקות בטא- בדיקה משמעותית שאסור להחמיץ. תנו למשתמשים לנסות את המוצר, כך תוכלו להפיק תובנות ולשפר אותו בהתאם לצרכים האמיתיים של המשתמשים.
- שיווק- האמונה שלנו במוצר הביאה אותנו לפתח אותו, אך זה לא אומר שהאפליקציה תשווק את עצמה. אחד מהמפתחות להצלחה של מוצר הוא שיווק נכון. כלומר, יש לפרסם ולשווק את המוצר כדי לחשוף אותו לקהל היעד הרלוונטי. רצוי להיעזר באנשי מקצוע בעלי ניסיון.
- עדכוני גרסה- גם לוותיקים בתחום קשה להגיע לאפליקציה מושלמת שעובדת בצורה חלקה, ללא באגים. זכרו שתמיד אפשר לשפר את המוצר ולשחרר לו גרסאות חדשות וטובות יותר, הצרכן אף יעריך אתכם יותר.