"רק לי מרגיש שקוטג' תנובה כבר לא בית? בתקופה האחרונה קונה ובודקת תאריך ומגלה כל פעם מחדש שהטעם הוא טעם של ישן ומקולקל", כתבה אילנה שמלה ללום בדף הפייסבוק שלה. התלונה שלה אינה התלונה היחידה בנושא.
כבר תקופה שלקוחות רבים של חברת תנובה טוענים כי משהו רע עובר על קופסאות קוטג' השונות של החברה. עשרות רבות של תלונות. "הגבינה דלילה, מימית ופחות טעימה", כותבת אחת הלקוחות בפייסבוק. אחרת כתבה: "למרות שהתאריך טוב אני נאלצת לזרוק את הקופסאות למרות שהן כביכול בתוקף כי משהו רע עובר עליהן".
"הקוטג' נוזלי ומימי והוא טעים רק ביום הקניה, תוך יום הוא כבר מצהיב ומקבל חמצמצות, אפילו שהוא לא מקולקל מגעיל לאכול אותו, אני זורקת קבוע", אומרת טל, לקוחה קבועה של המוצר.
למעלה ממיליון קופסאות קוטג' יוצאות מפס הייצור של תנובה מדי שבוע. לא כל הלקוחות מתלוננים אבל אי אפשר לפספס את העלייה בחוסר שביעות הרצון. בתנובה מתעקשים כי המוצר לא השתנה.
לא כולם משתכנעים. "כמי שאוכל המון מוצרי חלב בכלל וקוטג׳ בפרט, בחודשים האחרונים אני לא מסוגל לאכול אותו", אומר עומרי סלנר מחיפה. "הוא הפך למימי, חסר טעם, איבד את המרקם המיוחד שאפיין אותו. אני חושב שכמו רבים, אני מתגעגע לטעם הנוסטלגי שגדלתי עליו ומקווה שמי שאחראי לזה יקרא את הכתבה ויעשה משהו בנידון".
"הבן שלי הקטן מכור לקוטג'. יכול לשבת עם כפית ולסיים קופסה שלמה. אבל לאחרונה, כל קופסה שאני פותחת נראית לא טוב בעין", אומרת רותם בוסאני מרמת פנקס. "הגושים גושיים מידי, יותר מידי דליל ונראה לא טרי. הבנתי שכנראה אני צודקת כשהמכור קוטג' שלי הפסיק לאכול ולא מוכן לגעת יותר. מצרכני קוטג' קבועים פשוט הפסקנו לקנות".