"בניהול יש הרבה מאוד אנשים שיכולים ללמוד בית ספר אצלי, אין מנהלת טובה כמו פנינה רוזנבלום, חד וחלק. ועם הצלחה אי אפשר להתווכח". הדוברת, איך לא: אשת העסקים פנינה רוזנבלום, שהספיקה כבר להיות דוגמנית, נערת זוהר, זמרת, שדכנית וחברת כנסת - ועכשיו מסתערת על חלום חדש ובין-לאומי.
צילום ריאיון עם רוזנבלום המנוסה מתברר כמשימה לא קלה - כשהיא דורשת לראות את הפריים וגם מביימת אותו: "תצלם איזה קטע קטן, אני אסתכל".
אני אראה לך תמונות.
"לא, תמונה זה לא טוב. צלם לי קטע קטן, אני רוצה לראות. פתוח, אתה עושה את זה פתוח - אז ניקח את הפנס טיפ-טיפה אחורה אם צריך. או שתביא לי את הפנס יותר לפה, זה ייראה יותר יפה".
את רוצה לראות?
"כן, צילמת? (מסתכלת) זה לא נראה טוב, אני לא נראית יפה. פתאום שמתי לב - צריך לסרק את השיער".
"משתגעים על זה בעולם הערבי"
אחרי שלושה עשורים כאשת עסקים ישראלית מצליחה, בשנים האחרונות מרגישה רוזנבלום שהגיע הזמן שגם בעולם יכירו את המותג ואת הבלונד. "אני נמצאת על המדפים יותר מ-30 שנה, עם תחרות מטורפת", היא מסבירה - ובטוחה שהפעם היא לא תיכשל. היא מכניסה קנאביס למוצרי הקוסמטיקה, ובשבוע שעבר גם היא הצטרפה לרכבת האווירית של ישראלים לדובאי.
פנינה לא באה רק כדי ליהנות מהנוף ולהצטלם ליד בניינים רבי קומות: כמו אנשי עסקים רבים אחרים, גם היא ביקשה לבדוק אפשרויות באיחוד האמירויות. היא סידרה לעצמה סדרת פגישות עם מפיצים פוטנציאליים. "הם משתגעים על זה בעולם הערבי", היא אומרת ומציגה לראווה את המוצרים. "PR זה שלי", היא מצביעה על ראשי התיבות תוך כדי הצחקוק המפורסם שלה.
למה דובאי?
"המוצרים שלי מאוד אהובים במגזר הערבי ולכן ידעתי שבאמירויות יכולה להיות לי קפיצת מדרגה ענקית, ראיתי הזדמנות עסקית".
איך התרשמת מהשייח והשותף החדש בבית"ר ירושלים - חאמד בן ח'ליפה?
"השייח מאוד נחמד, אוהב ישראל. מאוד אוהב את תחום הקוסמטיקה".
יצא משהו מהפגישות?
"כן, ביום האחרון קיבלתי הסכם הבנות שנחתם עוד באותו יום".
ומה כתוב בהסכם?
"שהם רוצים שנקים חברה משותפת בדובאי ונשווק את כל המוצרים שלי".
בקרוב יהיו מוצרים של פנינה רוזנבלום בקניון בדובאי?
"בעזרת השם".
סדרת מוצרי הקוסמטיקה החדשה של רוזנבלום מבוססת על CBD - אחד החומרים הפעילים שמופקים מצמח הקנאביס. "לאישה שרוצה לטפל בעצמה יש גם את הטיפול בבוקר וגם את הטיפול בערב - שעוזרים לשמור על העור ולא להזדקן", היא מסבירה.
מה ההבדל בין קרם פנים רגיל לכזה שיש בו CBD?
"אם תקרא מחקרים על CBD תגלה שהוא אנטי בקטריאלי, מרגיע, אנטי אוקסיג'ן, עושה דברים נפלאים. אני חושבת שזה דבר מאוד חשוב לאישה, אם היא רוצה לשמור ולהיראות כמוני בגיל 64, בלי הרבה ניתוחים ובלי למתוח את העור שלך וכל הדברים האלה, היא חייבת להתחיל מגיל צעיר".
מאיפה בא הרעיון להיכנס לתחום הקוסמטיקה מבוססת הקנאביס?
"ברגע שעשיתי מחקרים על CBD וראיתי את היכולת שלו, מה הוא עושה, וראיתי את הביקוש העולמי הגובר, חשבתי שזו ההזדמנות בשבילי לפרוץ לעולם".
את מוצרי הקוסמטיקה מבוססי הקנאביס שלה מייצרים במפעל לא רחוק מלונדון. "אין שוני בין מחסנים עם חומרי גלם", היא מסבירה בביקור בבית הייצור. "בכל מקום בעולם זה אותו דבר. כמו בישראל, אין הבדל גדול". ובכל זאת יש הבדל אחד - בעוד שבישראל היא החוק עדיין לא מאפשר לה לייצר את קו המוצרים, באנגליה רק מחכים לאות כדי למלא את האריזות.
"מילה של פנינה זאת מילה"
אלא שכדי לשווק מותג חדש בעולם צריך כסף והרבה, אז פנינה החליטה להקים חברה חדשה ולנסות להנפיק אותה בבורסה. לפני יותר משנה היא עמדה לעשות את הצעד הראשון בדרך להנפקה. לחברה הבורסאית היא קראה PRC, מיזגה אליה חלק מחברת הקוסמטיקה שלה, וחלק אחר הקדישה לפעילות המוצרים מבוססי הקנאביס.
התוכנית הייתה לגייס כ-25 מיליון שקלים מהציבור, שישמשו אותה בעיקר לטובת פרסום ושיווק. בשלב זה כבר היו לרוזנבלום רישיונות לשיווק בחלק ממדינות אירופה, קנדה וארה"ב, וגם הסכמים עם חברות הפצה. בין החברות הללו הייתה גם זו של מגיש הטלוויזיה האמריקני לארי קינג, שלא פספס את ההזדמנות להחמיא לה כשסיפרה לו שהייתה פעם חברת כנסת: "בטח היית חברת הכנסת היפה ביותר".
עוד לפני שיצאה לגייס משקיעים מהציבור הרחב, רוזנבלום כבר קיבלה את אמונם של כמה חברים ואנשי עסקים, בהם חיים הורביץ ורמי לוי, שהתחייבו להשקיע כ-20 מיליון שקלים בחברה החדשה.
כשפנינה באה אליך לראשונה עם הרעיון של מוצרים מבוססי קנאביס, מה חשבת?
לוי: "אני מכיר אותה יותר מ-30 שנה ועובד איתה 30 שנה, המילה שלה זאת מילה וזה מה שחשוב לי. אני באופן אישי סומך עליה".
אבל אתה לא הולך להשקיע מיליונים רק כי אתה מכיר אותה וסומך עליה, נכון?
לוי: "ברור ברור, אבל קודם כל כשאתה סומך על בן אדם יותר קל לך להשקיע".
הורביץ: "בצד המקצועי אני יכול להגיד שהסיפור של ה-CBD משך אותי כי זה ידוע הרבה שנים שזה עובד יפה מאוד על עור. זה לא חדש, זה עובד כנראה גם על עוד דברים אבל זה מצריך בדיקה. לכן אני חושב שהקונספט הזה הוא מאוד מעניין".
פנינה רוזנבלום, המותג, תצליח לעשות בחו"ל את מה שהיא עשתה בארץ?
הורביץ: "אני חושב שכן".
"רוצה שהציבור יהיה חלק מההצלחה"
ולמרות האופטימיות, המשקיעים בארץ היו הרבה פחות נלהבים. ככל שעבר הזמן תאריך ההנפקה נדחה והתפוגג. למרות הפרופיל הגבוה שליווה את היציאה לדרך לקראת ההנפקה, הכישלון לא זכה לתשומת לב, בין היתר בגלל אותו נגיף קטן שהטריף את העולם.
"לפני שנה כשרציתי ללכת להנפקה זו הייתה טעות", מסבירה רוזנבלום. "הייתי צריכה לגייס 25 מיליון שקל בשוק שהוא לא נכון, והתחילה בדיוק הקורונה, ואז הטיימינג ממש לא היה מתאים. זה יצא לי פנסטסי ואני מאוד מאושרת שלא עשיתי את זה אז".
אבל רוזנבלום היא לא אחת שתרים ידיים. כשסגרו לה את הדלת להנפקה הציבורית היא החליטה לגייס כסף ישירות מהציבור, דרך האתר fundit לגיוס המונים. בשבועות האחרונים התחילה בגיוס סגור משורת אנשי עסקים ישראלים בולטים, ובשבוע הבא הגיוס יהפוך לפומבי, מה שאומר שכמעט כל אחד יוכל להיות שותף בחברה החדשה שלה. ואם תשאלו אותה, הפעם אין סיכוי שתיכשל.
"הציבור הוא זה שעזר לי להגיע לאן שהגעתי במשך 30 שנה", היא אומרת. "עכשיו אני רוצה שהם יהיו גם חלק מההצלחה של חברה נוספת".
מה יקרה אם לא תגיעי ליעד של הגיוס?
"ממה שאנחנו רואים - אני בטוחה שאני אגיע ליעד".
ואם לא?
"אין דבר כזה".