המוני ישראלים שהזמינו טיסות וחופשות לפני הקורונה נאלצו לבטל וחלקם מחכים עד היום להחזרים, אך גם כאן יש מקרים חריגים במיוחד. דוד שהם הזמין לו ולאשתו שיט לאיסלנד מחברת "נוה אקדמיה" חודשיים לפני הקורונה, עליו הוא שילם לא פחות מ-30 אלף שקלים. כשניסה לקבל את כספו חזרה גילה שהמשרדים סגורים - אין קול ואין עונה. בזכות התערבות "באנו לעזור" קיבל שוהם החזר חלקי של כספו, אך הוא לא היחיד.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
"החלטנו לנסוע לשיט לאיסלנד, באוקטובר 2019", סיפר שהם. "בחודש ינואר התחילה הקורונה ובחודש מרץ הבנתי שהשיט לא יוכל לצאת לפועל. כשפניתי ל'נוה אקדמיה' הם חייבו אותי ואת אשתי. נציין שאמרנו להם שאנחנו מוכנים לשלם כל אחד דמי ביטול של 790 דולר, אבל מאז חודש מרץ החברה אינה פועלת, הם לא משיבים והכסף, 30 אלף שקל, שוכב אצלם עד היום".
בניסיון לסייע לבני הזוג ניסה צוות "באנו לעזור" לתפוס את משרדי החברה. זה לא היה קל, אך לאחר חיפושים רבים הם אותרו ואף הסכימו להחזיר את רוב הסכום - 22 אלף שקלים. גם זוג נוסף שפנה לצוות התוכנית במצב דומה, יקבל את הכסף חזרה.
מחברת נוה אקדמיה נמסר בתגובה: "נכנסנו בתחילת הקורונה למצב שבו נאלצנו לבטל כמות גדולה של טיולים ולהחזיר כספים לנרשמים, תוך שאנחנו מפסידים מיליונים יש מאין. בנוסף אנחנו גם נמצאים במצב שבו גופי תיירות ואחרים עדיין לא החזירו לנו חלק מן הכספים. במצב המתואר הצלחנו להחזיר לחקל מן הנוסעים כספים. אנו מחכים להתנעתה המחודשת של הפעילות, כדי שנוכל להניח את הסיפור הכואב והקשה הזה מאחורינו".
צריכים עזרה? פנו לעמוד הפייסבוק של "מהדורה ראשונה"