אחד הממתקים שהישראלים הכי אוהבים לאכול בחורף נעלם באחרונה מן המדפים ברבות מרשתות השיווק והמכולות הקטנות. ברשתות טוענים שלא קיבלו בימים האחרונים אספקה של אריזות החיסכון הגדולות של הקרמבו עם 20 או 24 יחידות.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
בתקופה האחרונה, הרשתות והמכולות מקבלות רק אספקה של אריזות קטנות, עם 6 או 8 יחידות קרמבו, תלוי במותג. ברשתות טוענים שבגלל שהרווח על קרמבו הוא קטן יחסית, אין לספקים אינטרס לשווק את הקרמבו בכמויות גדולות.
בנוסף, חלק מהרשתות טוענות שבשנים האחרונות נרשמה עלייה במחירי הקרמבו הסיטונאיים. מאחר והרשתות לא תמיד הסכימו לקבל את העלייה במחירים, הם קיבלו פחות סחורה, דבר שהוסיף למחסור במוצר.
השוק נחלק בעיקר לשתי יצרניות: ה"קרמבו" של שטראוס (יוניליוור) ומתחרהו ה"מנבו" מבית חברת הגלידות של פלדמן.
מחברת פלדמן נמסר בתגובה: "ייצור המנבו מתחלק לשניים: מארזים גדולים של 20 יחידות ומארזי השישיות. ייצור המארזים הגדולים הוא גבוה מייצור השישיות, בהתאם לביקוש הלקוחות. החברה מציעה את מגוון המוצרים ללקוחותינו ביניהם גם רשתות השיווק, כאשר הם אלה שבוחרים אילו מ 2 המארזים לרכוש ולמכור ללקוחותיהם. השנה לא נעשה כל שינוי בכמות יחידות המנבו בכל מארז או במחיר המוצר".
תגובת גלידת שטראוס: "הביקושים הגבוהים לקרמבו עלו אף יותר השנה על רקע תקופת הקורונה, ואנו עושים הכל, כולל התאמה ותיעדוף בייצור גדלי המארזים השונים על מנת לעמוד בביקושים ולספק לכלל צרכנינו את המוצר האהוב".
תגובת יוניליוור תתפרסם כשתתקבל בהמשך.