אביה של יעל נפטר לפני 3.5 שנים. למרות זאת, קיבלה אימה בת ה-70 שיחת טלפון מדואר ישראל בה נאמר לה שממתינה עבורו חבילה ועל מנת לשחרר אותה היא נדרשת לשלם. למזלן, אימה של יעל חשדה במקור השיחה וסירבה למסור את פרטי כרטיס האשראי שלה. במקום זאת היא ביקשה מביתה לגשת לסניף הדואר ולברר מה קרה.
"כשהיה אבי בחיים הוא אהב להזמין הרבה דברים באיביי", סיפרה יעל למאקו כסף."לפעמים שומעים על חבילות תקועות זמן הרבה יותר ארוך מהרגיל, וחשבתי שזה משהו שהוא הזמין ועוד לא הגיע לכן זה היה נשמע לי הגיוני שממתינה חבילה".
כשהגיע יעל לאסוף את החבילה המדוברת ציפתה לה הפתעה. "בדואר ישר התחילו לשאול אותי שאלות ולומר לי שלא קיימת שום חבילה. מסתבר שאני לא היחידה. זו הונאה להוצאת פרטי אשראי, בבקשה תעבירו את זה הלאה ובעיקר לאוכלוסייה המבוגרת. כל התלונות ששמעתי עד כה הם רק לאנשים מבוגרים בני 70 ומעלה".
נעמה (שם בדוי), עובדת בדואר ישראל אישרה את דבריה של יעל. "מהבוקר הגיעו למעלה מעשרה אנשים אשר מתלוננים תלונות זהות ואין לי מושג מי שולח ומי עומד מאחורי העוקץ הזה. חשוב להדגיש כי דואר ישראל אינו יוזם שיחות טלפוניות ללא פנייה יזומה מצד לקוחות".
גם גלי מתל אביב מספרת שאביה כמעט ונפל לעוקץ. "הוא אמר להם בשיחת הטלפון שהוא רוצה לבדוק מה הוא הזמין והוא התקשר אלי. למזלנו לא נפלנו אבל לנצל קשישים זוהי התנהגות מגעילה ונלוזה".
שיטת העוקץ פעלה כאשר אדם לא צעיר התקשר לקו הטלפון הביתי והציע להביא להם את החבילה במשלוח הביתה תמורת תשלום באשראי. מה יש בחבילה אין איש יודע.
מדואר ישראל נמסר בתגובה: "דואר ישראל אינו קשור לנושא, ובכל מקרה של ספק לגבי זהות המתקשר, מומלץ לנקוט משנה זהירות או לפנות למשטרה".
ממשטרת ישראל נמסר: "עם הגשת התלונה במשטרה נפתחה חקירה שעודנה מתנהלת. מטבע הדברים, איננו מוסרים פרטים מחקירות מתנהלות. נמשיך לחקור את המקרה במטרה להגיע לחקר האמת".