מירי רגב, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, התארחה בוועידת התחבורה של המחר וסיפרה לדרור גלוברמן כי משרד התחבורה החל לפעול לשיתוף פעולה עם חברות טכנולוגיות, שיציעו את הפתרונות שיצילו חיים בכביש: "בכל מה שקשור לנסיעות מצילות חיים - הוצאנו קול קורא", סיפרה רגב. "קיבלנו הצעות מדהימות, אחת מהן היא לגבי אפליקציה שתמנע ממשפחות שיש להן ילדים עד גיל חמש, לשכוח את הילדים באוטו. זו טרגדיה נוראית. אני לא מבינה איך זה לא היה עד היום. הרי מה לעשות, הורים לפעמים עמוסים מבולבלים, ויש טכנולוגיות בלי סוף. אגב קיבלנו טכנולוגיות מדהימות, וזה נמצא עכשיו בשלב של פתיחת המכרזים. אנחנו כמובן רוצים להכניס כמה שיותר טכנולוגיות וכמה שיותר חברות".
"גם בעניין האסמסים הוצאנו מכרז", הוסיפה רגב, "וגם בעניין הזה הבנתי שקיבלנו הצעות נפלאות. יש כמה קולות קוראים שהוצאנו ואני מתכוונת לאפשר לכמה שיותר אנשים וחברות טכנולוגיות לקחת חלק בקופה הציבורית, כמובן אם הם מביאים את הטכנולוגיה הנדרשת והפתרון הנדרש".
אחת מהחברות המספקות את הפתרונות הנדרשים להפחתה משמעותית של תאונות דרכים היא חברת Saverone. בין 25% ל-70% מתאונות הדרכים בישראל נגרמות בשל היסח דעת סלולרי והתעסקות של הנהג, ולפני ראש אגף התנועה לשעבר במשטרת ישראל, המספר הגיע אפילו ל-80%. "יש פה בהחלט תופעה שאנחנו לא יכולים להתנתק מהעניין הזה, מתוך היסח דעת, הרגל או חוסר היכולת להתעלם מאותו צפצוף שמגיע", אמר אורי גלבוע, מנכ"ל חברת Saverone, ב'וועידת התחבורה של המחר'. "זה כמו שאנשים שמעשנים יודעים שזה מזיק להם ובכל זאת מדליקים את הסיגריה הבאה. אנחנו יודעים שעלולה לקרות פה תאונה ואנחנו מרימים את הטלפון, כי קשה לנו להתמודד עם העניין שאולי אנחנו מחמיצים משהו".
אבל חברת Saverone החליטה לטפל בנושא ההתמכרות של הנהגים, ולפתח מערכת שתאתר את כל הטלפונים הסלולריים בתוך האוטו, תבחין ביו אלה של הנוסעים לזה של הנהג, ואת הטלפון של הנהג תכניס למצב מוגן. כלומר, למצב בו הוא לא יוכל להשתמש באפליקציות מסוכנות ולא יקבל התראות של אפליקציות אחרות, אי-מיילים והודעות SMS ו-וואטסטאפ. הנהג יוכל להוציא ולקבל שיחות, ולהשתמש באפליקציות ניווט, אבל שאר האפליקציות של הטקסטים, המסכנות חיים, פשוט לא יתאפשרו לשימוש בזמן נהיגה. הטלפונים של הנוסעים מנגד, יוכלו להמשיך לפעול כרגיל ללא שום חסימה.
"הבנו שצריך להתמודד עם בעיית ההתמכרות ואנחנו מונעים את היסח הדעת לפני שהוא קורה", סיפר אורי גלבוע, מנכ"ל חברת Saverone. "המערכת שלנו מותקנת ברכב, והיא פועלת באופן אוטומטי. מכיוון שאנחנו מכורים, אנחנו לא יכולים לסמוך על הנהג שיכבה את הטלפון וישים אותו בתא כפפות, לכן ההבנה היא שזאת צריכה להיות מערכת שפועלת ללא צורך בשיתוף פעולה של הנהג, וכזו שיכולה להפריד בין נהג ובין נוסע. למיטב הערכתנו והערכות כל המומחים, מניעת היסח הדעת תמנע בוודאות תאונות".
אבל עניין הרגולציה בישראל ובעולם עדיין לא הוסדר. "עדיין אין תמיכה של הרגולציה בישראל. כששרת התחבורה מירי רגב נכנסה לתפקיד, היא אמרה שהיא תהפוך כל אבן כדי למצוא טכנולוגיות שיצילו ולו חיים של אדם אחד בישראל", אמר גלבוע. "אבל אני חייב להגיד שיש לנו שיתוף פעולה, רצון והבנה במשרד התחבורה ואצל רגולטורים שונים בעולם שהנושא הזה חייב לקבל פתרון. כדי לפתור את בעיית הגורם האנושי, אנחנו צריכים שני דברים –רגולציה, כי אנחנו יודעים להשקיע הרבה כסף על מכונית שנוסעת מהר אבל פחות על אביזרי בטיחות, וסיוע, כי אנחנו צריכים משהו שיתערב בהתנהגות או בדחפים שלנו כדי למנוע את היסח הדעת".