בימים האחרונים יצאו כמה מסעדנים נגד הקמפיין החדש של חברת HOT, בו מככבת הפרזנטורית המצליחה גל גדות. בפרסומת, מדברת גדות על המורכבות של לצאת לבילוי בעידן הקורונה, ומציינת קשיים כמו הכנסה של בייביסטרית לבית, נסיעה במונית וגם אכילה במסעדה. בקטע בו מוצגים גדות ובן זוגה במסעדה, המלצרית קוטעת אותם, מתעטשת, והשניים מחליטים לחזור הביתה.
ההצגה של אותה סכנת הידבקות במסעדה מגיעה, כזכור, בצל מאבק של מסעדנים רבים מכל המדינה למען הענף. בעוד הנחיות הקורונה משתנות באופן תדיר, הפכו כמה מסעדנים לפנים של המחאה נגד החלטות הממשלה, וכמה מהם אף יצאו נגד הפרסומת המדוברת של גדות ו-HOT.
בעמוד הפייסבוק של עמותת "מסעדנים מחזקים ביחד", למשל, פורסמה פנייה אישית לגדות בה נכתב: "רצינו להגיד לך שנפגענו ממך... איך זרמת על פרסומת בתקופת הקורונה שמראה שמסעדות לא בטוחות לבילוי. תעשיית המסעדנות בישראל נלחמת על חייה בימים אלו ופרסומת כזו כמו שלך לא עוזרת לנו במלחמה היומית שלנו על קיומנו".
השף גיא גמזו (מסעדת "אריא") תקף גם הוא את הפרסומת בחשבון הפייסבוק שלו וכתב: "חברת הוט בוחרת לעלות פרסומת ללא טיפת רגישות המעודדת ומחזקת את ההפחדה ליציאה מהבית. צפיתי בפרסומת ונדהמתי לגלות את חוסר החשיבה וחוסר הרגישות. אחרי חודשים של מלחמה יום-יומית, אשר הגיעה לשיאה בשבוע האחרון, אחרי שעלינו אתמול לירושלים במטרה לשמח את הציבור ולעזור לכל מי שזקוק, כואב לי ולחבריי השפים והמסעדנים לצפות בפרסומת שכזו, המוכיחה שוב ושוב, שאין הבנה, יש ניתוק". דבריו של גמזו זכו לחיזוק מצדו של השף עידן פרץ, שף מסעדת "ק-פה האנוי", שפתוחה לפעילות בימים אלו בהתאם לתקנות הקו הסגול.
בעקבות הביקורת הקשה, פרסמה אתמול גדות סטורי באינסטגרם, בו כתבה: "אלמה ואני עשינו דייט היום, במסעדה. והיה טעים. והיה בטוח מאוד. והיה נעים. המסעדה דאגה שכל לקוחותיה ועובדיה (כמובן) ישמרו על כל הכללים. ריחוק חברתי, היגיינה וכל ההנחיות המתבקשות".
"זוהי תקופה קשה לכל המסעדנים ולרגע אחד לא התכוונתי לגרום להם נזק על הנזק שאיתו הם מתמודדים גם ככה", הוסיפה, "נכון שהיום מורכב יותר לצאת מהבית אבל אם רק נשמור על הכללים נוכל לפחות לנסות לחיות לצד הקורונה מבלי לסכן אף אחד ולתמוך בכלכלה ובכל העצמאיים שמתמודדים מול צונאמי כלכלי ענק. #חייםלצדהקורונה".
לאחר פרסום ההתנצלות, עדכן גמזו את הפוסט שלו וכתב: "חשוב לציין כי גל גדות פרסמה התנצלות בחשבון האינסטגרם שלה. אני מצפה מחברת הוט להתנצל ולהוריד את הפרסומת". הבוקר פורסם בעיתון "גלובס" כי בעקבות הביקורת, חברת HOT עומדת לשנות את הפרסומת המדוברת, ולהסיר ממנה את הקטע.
מחברת HOT נמסר בתגובה: "כוונתנו היתה להציג סיטואציה באופן הומוריסטי על המצב וכמובן לא לפגוע באיש. אנו מבינים את עמדת המסעדנים ונעשה את ההתאמות הנדרשות. מאחלים לכולנו בריאות וחזרה מהירה לשגרה".