חברת וולט, ששליחיה התרוצצו ברחבי הארץ בסגר הראשון, מרוויחה לכאורה מהמצב שבו תלויים הלקוחות בשליחים כדי להזמין אוכל ממסעדות. ובכל זאת, בגלל הקושי העצום שכופה האיסור החדש על ענף המסעדנות, בוולט קוראים לביטולו. בהנהלת החברה מציינים כי בכל המדינות בהן פועלת הרשת - נכון להיום, רק בישראל חל איסור על איסוף מהסניף במהלך הסגר.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
בשיחה עם מנכ"ל וולט בישראל, אמרי גלאי, ניסינו להבין את ההיגיון שמאחורי הקריאה שלו לממשלה לאשר טייק-אווי (איסוף עצמי) ממסעדות. גלאי הסביר: "מסעדות לא יכולות להתקיים על משלוחים בלבד. כמו שעשינו בסגר הקודם, גם הפעם אם יאושר טייקאווי - אנחנו בוולט נבטל את העמלה עבור איסוף עצמי ונישא בעלויות הסליקה עבור המסעדות".
על אף שהוא לכאורה מרוויח ממצב שבו כולם תלויים בשליחים, מנכ"ל וולט לדרוש מהממשלה לאפשר איסוף מהסניף - ומציע לוותר על העמלה שבעלי המסעדות משלמים לוולט. לא מדובר בעמלה שהצרכן עצמו משלם, אך זוהי בשורה עבוד המסעדנים והענף.
עוד בוולט מדגישים כי בשורת מדינות שבה השירות פועל, אין איסור על איסוף עצמי מהסניף:
- יפן
- גרמניה
- דנמרק
- פינלנד
- שוודיה
- נורווגיה
- גאורגיה
- אזרבייג'ן
- קזחסטן
- צ'כיה
- הונגריה
- סלובקיה
- יוון
- קפריסין
- מלטה
- קרואטיה
- סלובניה
- סרביה
- פולין
- אסטוניה
- ליטא
- לטביה
החלטת הממשלה, נזכיר, לא אישרה איסוף עצמי ממסעדות - ועל כן העסקים שנשארים פתוחים יוכלו להתבסס רק על משלוחים ולנסות להרוויח מהם. במודל עסקי שכזה ענף המסעדות, שעומד להיפגע שוב מהסגר, יתקשה להתקיים.
בוולט, כמו בשאר חברות משלוחי המזון, מבינים שהתלות בענף המסעדנות מצריכה גם מהם מעורבות במאבק של בעלי המסעדות בהנחיות החונקות מבחינה כלכלית. גם בסגר הראשון וויתרו בוולט על עמלת האיסוף העצמי שאותה משלמים בעלי המסעדות - מהלך שהוביל לעלייה של עשרות אחוזים בהזמנות הללו, כך על פי נתוני האפליקציה, ונתן אוויר לנשימה למסעדות.