"ברגע שסגרו לאנשים את האפשרות לצאת למרחבים, מי שפרח בתקופה הזאת וגם בסגר היו רכבי ה-4x4", סיפר שי פלדמן, מנכ"ל יבואנית הרכב 'סמלת' לדרור גלוברמן ב"וועידת התחבורה של המחר". "השטח פרח ואיתו הטיולים בדרום, במדברים ובצפון. הרבה מאוד אנשים נשארו בארץ, ואין מה לעשות, צריך לצאת עם הילדים לטיול, אז אחת האפשרויות הכי טובות היא לצאת לשטח. כמות המטיילים שהייתה באוגוסט השנה היא בערך פי חמישה או שישה מהשנים האחרונות".
גם מכירות רכבי היוקרה זינקו החל מחודש יוני, משום שחלק מהאנשים רצו לפצות את עצמם על התקופה. "הרבה מאוד אנשים ישבו על הגדר במהלך החודשים שהיו והחליטו לפנק את עצמם עם רכב", אמר פלדמן. "לא רק כי הוא לוקח אותך מנקודה לנקודה, אלא הוא גם סוג של חוויה והגשמת חלום להרבה מאוד אנשים".
איך תצטרכו להתאים את השוק שלכם למכוניות האוטונומיות ואיפה זה פוגש את המותגים שלכם?
"השינוי של הרכב האוטונומי לא יהיה בצורה של רבולושן אלא בצורה של אבולושן, כלומר בהדרגה הרכבים יהפכו להיות יותר ויותר אוטונומיים", אמר פלדמן. "כבר היום למעשה, מי שנוסע ברכב חדש, מכיר ויודע שיש הרבה מאוד תכונות שרכב עושה למעננו - כל עוד אתה שומר על העיניים על הכביש וידיים על ההגה. הרבה מאוד מהפעולות הרכב עושה בעצמו, די דומה למטוסים בעבר והיום. אבל אם יש משהו שישרוד את הרכב האוטונומי הם רכבי השטח, כי הרבה מאד אנשים מבינים ונהנים מטיולי שטח, וזה מסוג הדברים שלא נראה שרכב אוטונומי יעשה. אלה המקומות שאתה רוצה ליהנות מנהיגה ולאתגר את עצמך, להגיע למקומות חדשים שאף אחד לא הגיע אליהם בעולם".
יש מקום שבו אג'נדה ירוקה פוגשת את רכבי השטח?
"כרגע זה באמת אחד האתגרים של כל תעשיית הרכב, איך לייצר רכבים מחושמלים בלי לאבד את יכולות השטח. "Jeep" הולכים להשיק לראשונה השנה רכב 4X4 לשטח, פלאג אין, שלא יוותר על יכולות השטח המצוינות שלו. גם ב"סובארו" יש כוונה לחשוב על כיוונים יותר היברידיים".