מצטרפת לחרם: מתאגיד הצריכה יוניליוור העולמי נמסר היום כי בכוונתו להשהות את הפרסום בפייסבוק, באינסטגרם ובטוויטר "עד סוף השנה לפחות". מניית פייסבוק צנחה ביותר מ-6% ומניית טוויטר נפלה בלמעלה מ-7% לאחר ההודעה של יוניליוור.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
"בהתחשב באחריות שלנו כלפי הצרכנים ובצל באווירה המקוטבת בארה"ב, החלטנו כי לפחות עד סוף השנה, לא נעלה פרסומות של המותגים שלנו ברשתות החברתיות פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר בארה"ב", מסרה החברה בהודעה שנשלחה במייל. "פרסום בפלטפורמות הללו בשלב זה לא יוסיף ערך לחברה ולצרכנים. בהמשך, אולי תשתנה עמדתנו".
החברה הוסיפה ואמרה כי היא תשמור על תקציבי המדיה שלה בארה"ב על ידי מעבר לפרסום באמצעי תקשורת אחרים. "אנו משתפים פעולה עם כל הפלטפורמות הדיגיטליות כדי לבצע שינוי משמעותי ולפעול באמון ובשקיפות", נכתב בהצהרת החברה. "התקדמנו משמעותית, ואנו מכירים במאמציהם של שותפינו, אך יש לעשות הרבה יותר, במיוחד לאור גילויי השנאה בתקופת הבחירות הסוערת הזו בארה"ב".
בכתבה שפורסמה בניו יורק טיימס מצוטטים בכירים במשרדי פרסום שמסבירים כי מאז שצוקרברג הגן על המדיניות הפאסיבית של פייסבוק כלפי פוסטים של טראמפ שהכילו מידע שגוי או קידמו אלימות, הם מבטלים קמפיינים פרסומיים על גבי הפלטפורמה. כך למשל, מייסד משרד פרסום דיגיטלי ניו יורקי עודד את לקוחותיו להקפיא מיליוני דולרים שיועדו לפרסום בפייסבוק כיוון ש"פייסבוק נמצאת בצד הקיצוני של חוסר האכפתיות".
מנכ"ל חברת פרסום אחרת צוטט: "מפרסמים 'החליקו' עד כה לפייסבוק וכעת אנחנו שומעים אותם אומרים שיהיה להם קשה יותר לעמוד מהצד". חברה שוודית הכריזה בחשבון הלינקדין שלה שאמנם היא "תלויה באופן חיוני בפרסום בדיגיטל, אבל אינה מוכנה להמשיך לממן מכספה מערכת חולה", ושזה בלתי אפשרי מבחינה מוסרית עבורה "להמשיך ולהזין פלטפורמה רווית שנאה, שמקדמת אלימות ומידע שגוי". ראש סוכנות פרסום אחרת הסיבר כי הוא עצר את כל מודעות הפייסבוק של הסוכנות בעקבות "הגברת השיח המפלג וחוסר האחריות של פייסבוק כפלטפורמה".
חברת התוכנה הניו יורקית Braze עצרה קמפיין מודעות שתוכנן לקיץ בפייסבוק בשווי של כ-60,000 דולר. מנהלת השיווק הראשית, שרה ספיבי התייחסה לכך בטור שכתבה עבור אתר Adweek וקראה למפרסמים נוספים להחרים את פייסבוק. ספיבי גם ציינה בכתבה של הניו יורק טיימס כי "פייסבוק היא פלטפורמת הפרסום הגדולה בעולם, אז כמובן שאנחנו רוצים להיות בה, אבל השאלה הגדולה יותר היא שאלת האחריות של פייסבוק להפוך את הפלטפורמה שלה לבטוחה, והאם אנחנו רוצים להיות מקושרים אליה".
גם אורן פרנק, מנכ"ל חברת Talkspace, הודיע שביטל שותפות עסקית עם פייסבוק בשווי של שש ספרות, בעקבות עמדתה בנוגע להתבטאויות טראמפ. פרנק צייץ על ההחלטה לסגת מהעסקה וכתב כי "לא נתמוך בפלטפורמה שמעודדת אלימות, גזענות ושקרים".
בשבוע שחלף מאז שקבוצה של ארגונים קראו למפרסמים בפייסבוק להשהות את הפרסום שלהן, הודיעו למעלה מ-90 גופים ובהם Verizon ,Patagonia, בן&ג'ריס, Lending ונורת' פייס על כוונתם להצטרף למהלך.
הכתבה המקורית פורסמה בגלובס.