בחודש האחרון לא מעט ישראלים הזמינו כרטיסי טיסה לתאריכים קרובים עם חברת איזי ג'ט למרות שלכולם היה ברור שהסיכוי שהטיסה אכן תמריא הוא מאוד קטן. אז מה בדיוק הסיבה לכך? בעמוד הפייסבוק של 'טיסות סודיות' מנסים לעשות סדר:

החוק היבש אומר שאם טיסה מבוטלת, על חברת התעופה לספק לנוסעים טיסה חלופית או החזר כספי. כיום, בעקבות ריבוי הביטולים והרצון לשמור על תזרים מזומנים, לא מעט חברות מציעות אפשרות שינוי גמישות, כך שכשהטיסות יחזרו לפעול הנוסעים שטיסתם בוטלה בתקופת הקורונה יטוסו בעתיד באותה החברה. על מנת לעודד את הנוסעים לבחור באופציה זו ושלא ידרשו את כספם בחזרה, חברות התעופה מציעות תנאים שאי אפשר לסרב להן.

למשל, בחברת הלואו קוסט, איזיג'ט, מאפשרים מדיניות (לא רשמית) גמישה מאוד למי שנפגע משינוי בלו"ז או ביטולי טיסות (הטיסה צריכה להתבטל על ידי חברת התעופה ולא על ידי הלקוח). כך, מי שטיסתו בוטלה יכול לשנות את תאריך הטיסה או את המוצא\יעד בחופשיות (כיום עד סוף אפריל 2021) ללא תשלום קנס או הפרש תעריפים. דוגמה: מי שרכש טיסה במאי ב10-15 יורו בתוך אירופה בין מלאגה לפורטו למשל, קיבל הודעה שהטיסה בוטלה ושהוא יכול כעת להחליף אותה לכרטיס בשווי 200 יורו לנוסע בין תל אביב ללונדון (או לכל יעד אחר) בחופשת חנוכה או פסח הבאים. המטרה כאמור, היא שהנוסע לא ידרוש את כספו בחזרה, אלא ישאיר את הכסף שלו אצל חברת התעופה.

 

בשורה התחתונה: קונים כרטיסה זול באיזי ג'ט לכל יעד שהוא, מקווים שהטיסה תתבטל מקבלים אופציה להמיר את הטיסה שבוטלה בטיסה עתידית לכל יעד ותאריך שתרצו מבלי להוסיף על כך כסף, גם אם יש הפרש במחיר.

 

לא מעט נוסעים שניצלו את השיטה מדווחים על הצלחה, לאחר שקנו כרטיס זול, טיסתם בוטלה ואז הם שינו את היעד והתאריך לטיסה יקרה בהרבה.

יש גם סיכונים

ישנם שלושה תרחישים שבהם תצאו מופסדים:
1. הטיסה שקניתם תמריא כמתוכנן. אם קניתם כרטיס טיסה בין יעדים שלא רלוונטיים לכם והיא לא בוטלה, תפסידו את כספכם. צריך לקחת בחשבון שאם הנוסע הוא זה שמבטל את הטיסה, מדיניות השינויים הזו לא רלוונטית. הביטול צריך להיות מצד חברת התעופה.
2. אם חברת התעופה תשנה את המדיניות הגמישה שלה. בחברות הלואו קוסט יש לא מעט אותיות קטנות והן משתנות לא מעט. אם קניתם כרטיס במטרה שהטיסה תתבטל ותקבלו זיכוי עתידי, קיים חשש שבסופו של דבר התנאים ישתנו ולא תוכלו לנצל את השיטה הזו. חשוב לקרוא לעומק מה המדיניות בעת רכישת הכרטיס.
3. חברת התעופה תקרוס.

גם בוויזאייר יש מדיניות גמישה

ב'טיסות סודיות' מציינים שגם בחברת הלואו קוסט, וויזאייר, יש מקום למשחק. מספיק שהטיסה תזוז במספר דקות בלו"ז או תבוטל והכרטיס הופך להיות גמיש בחוקים הבאים:

ניתן להזיז כל טיסה 14 יום אחורה או 60 יום קדימה ללא תשלום קנס או הפרש תעריפים, ניתן להחליף בין שדות תעופה קרובים. למשל, כרטיס זול שנרכש לקרקוב לסוף יוני, יכול להפוך לכרטיס יקר יותר לורשה בשיא אוגוסט. כרטיס זול שנקנה בין לרנקה ללונדון לסוף חודש יוני, ניתן להחליף לכרטיס יקר משמעתית בין נתב"ג ללונדון.

וויזאייר גם מאפשרים קבלת קרדיט עתידי עם 20 אחוזי תוספת. כלומר מי שרכש כרטיס ב-100 יורו וטיסתו בוטלה יוכל לנצל בעתיד 120 יורו בטיסה עתידית. זה הכי נדיב שראינו עד היום מבין חברות התעופה ונותן תמריץ להשאיר אצלם את הכסף ולרכוש כרטיס עתידי אצל. בשיטה הזו גם צוברת: אלו שרכשו כרטיס שבוטל במרץ, קיבלו קרדיט של 120 אחוז ורכשו איתו כרטיס לאפריל שבוטל, קיבלו על כל הסכום 120 אחוז וכך הלאה.

 

אין בכתבה להמליץ על רכישת כרטיסי טיסה בשיטה זו והאחריות היא על רוכש הכרטיס בלבד!