ברקע ההתעניינות של מספר גורמים ברכישת אל-על, איש עסקים פרטי נוסף מתעניין ברכישת החברה - כך פורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית. אותו אדם, תושב ישראל, מינה את רואה החשבון ראם עמינח לבחון עבורו את האפשרות לרכוש את אל-על, אבל ביקש לשמור בשלב הזה על זהותו עלומה.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
בשלב זה ניתן לומר כי איש העסקים ובני משפחתו מתגוררים בישראל ושמדובר באיש עסקים עם כיסים עמוקים. ראם עמינח מנסה לבחון עבורו מה כרוך בהליך רכישת אל-על ועד כמה הבעלים הנוכחיים, משפחת בורוביץ', בכלל מעוניינים למכור את הנכס במצב המורכב שבו הוא מצוי. מקורביו של איש העסקים אומרים שמדובר באיש רציני מאוד שרוצה לעשות עסקה הוגנת ולסיים אותו בתהליך מהיר.
בשבוע שעבר דווח במהדורה המרכזית על פנייה נוספת שנעשתה ללשכת שרת התחבורה מירי רגב מטעם איש עסקים יהודי שאיננו חי בישראל. עוד פניות שנעשו מאז ללשכה מכניסות את המערכת לסד זמנים צפוף.
היום התקיימו שורה של ישיבות בין השרה רגב לבכירי אל-על. בשעה האחרונה התקיימה פגישה נוספת בינה לבין נציגי ועד העובדים, כשהמסר שרגב מעבירה לצדדים הוא שצריך להגיע להסדר עוד השבוע. רגב לוחצת שכבר ביום רביעי דירקטוריון החברה יתכנס ויחליט על אחת משתי החלופות שעומדות כרגע על הפרק מבחינת ההסדרים מול המדינה. כל ההצעות החיצונית, סביר להניח, יכניסו את המעורבים לסד זמנים צפוף אפילו יותר.
כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, בשיחות סגורות הנוגעות לעניין אמרה רגב: "אם ההתעקשות של הבעלים של אל על, משפחת בורוביץ', והאוצר תימשך, אל על תקרוס. צריך לאפשר ליהודים טובים שרוצים להציל את אל על להיכנס לתמונה ולהזרים כסף ומהר. אם הצדדים לא יתעשתו, ישראל תאבד את המוביל הלאומי בגלל עקשנות עסקית".
כזכור, בתחילת משבר הקורונה, אל על, כמו מרבית ענף התעופה בארץ ובעולם, נכנסה למגמת צמצומים נרחבת. ההנהלה הוציאה עובדים רבים לחל"ת, לפרקי זמן קצובים בכל פעם ובתחילת החודש היא הודיעה לכ-6,000 מעובדיה כי יישארו בבית עד לסוף חודש יולי.
מזה שבועות ארוכים שהבעלים של חברת אל על לא מצליחים להגיע להבנות מול הבנקים ומשרד האוצר בדבר תכנית שתציל את החברה מקריסה מוחלטת. על רקע חוסר ההסכמות על ההלוואה לאל על, החברה דיווחה לפני כשלושה שבועות לבורסה על מתווה חדש שהציע לה מנכ"ל האוצר. ההלוואה שהחברה תיטול ממממנים, ואשר תובטח במרביתה בערבות מדינה, תופחת לסך של 250 מיליון דולר. ההצעה לא הבשילה לכדי עסקה בפועל והמצב של אל על כאמור נראה רע מתמיד.