המשבר בענף התיירות מביא איתו להנחיות חדשות שמנסות להיטיב במידה עם חברות התעופה שנקלעו לקשיים כלכליים חמורים. במליאת הכנסת שתתכנס ביום רביעי תעלה להצבעה הוראת שעה שתגביל את הפיצויים שלהם זכאים הנוסעים שטיסתם לא יצאה במועדה המקורי או בוטלה.

לעדכונים נוספים ושליחת שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

על פי החוק הקיים שיזם ח"כ אחמד טיבי, נוסע שטיסתו בוטלה יהיה זכאי לפיצוי של 1,300-3,130 שקלים חדשים. לפי ההצעה החדשה, נוסע שטיסתו בוטלה לא יהיה זכאי לפיצוי כספי כלל – מעבר להחזר על הכרטיס עצמו.

החמרה נוספת שתבוא לאישור הממשלה קשורה לטיסה שנדחתה. נוסע שטיסתו נדחתה בין 5-12 שעות לפני מועד ההמראה המקורי ולא מסכים לעלות לטיסה שהתעכבה יהיה זכאי לשובר שאותו יוכל לממש עד 31.12.20. אם לא יממש את השובר הוא יוכל להמתין עד ל-21.1.21 ולקבל פיצוי כספי מלא. 

טיסות ריקות לאילת (צילום: באדיבות ישראייר)
דלפקים ריקים בנתב"ג | צילום: באדיבות ישראייר

הערכה: הטיסות לא יחזרו לפני חודש יולי

פרופסור סיגל סדצקי ופרופ' איתמר גרוטו סיירו היום בנתב"ג ובחנו את היערכות רשות שדות התעופה - והתאמתו לתו הסגול. לפי ההערכות של מנהל נתב"ג שמואל זכאי, הטיסות יחודשו רק ביולי, בניגוד לציפיות ולדיווחים קודמים.

על מנת להתרשם מההערכות בנתב"ג, סדצקי וגרוטו סיירו יחד עם בכירי רשות שדות התעופה ונציגים של חברות התעופה וצוות ההיגוי של ועדת הקורונה. הוועדה היא זו שצפויה להחליט מתי יפתחו השמיים באופן רשמי, אך שוב - ההערכות הן פסימיות כרגע ולא נראה שיהיו בשורות טובות בנושא בקרוב.

לפי זכאי, "הסיור הבוקר שם על השולחן את כל הדילמות והמורכבות של חידוש התעופה. הרי אף אחד מאתנו לא רוצה שהתחלואה תתפרץ פה מחדש בארץ וכולנו יודעים שהנגיף הזה הגיע לישראל דרך האוויר". עוד אמר כי לצד זאת לא ניתן להותיר את ישראל במצב בזה, ויש למצוא את האיזון הנכון.