חברות הביטוח מתחילות להיבהל מההשלכות של מחלת הקורונה. חברת מגדל לביטוח פרסמה באתר המיועד לסוכני וחברות ביטוח, נספח חדש להצהרת הבריאות של המבוטח, המתייחס ספציפית למחלת הקורונה. לא מדובר רק בהצהרה שהמבוטח חלה בקורונה, אלא אפילו אם היה בבידוד.
במקביל, סוכנויות ביטוח מאיצות בלקוחות לקנות עכשיו ביטוח בריאות, לפני החרגת הקורונה. מנגד, סוכני ביטוח אחרים זועמים על היוזמות האלה, וקוראים להפסיק אותן באופן מיידי.
במגדל טוענים שהנושא נמצא בבחינה ועדיין לא תקף. תגובתה הרשמית של מגדל: "מדובר בנספח שטרם אושר. אנו בוחנים את הנושא בדיונים פנימיים ומול מבטחי המשנה. נכון לרגע זה, אין התייחסות ספציפית לווירוס הקורונה בהצהרות הבריאות של מגדל. ככל שיהיה שינוי במדיניות, תעדכן מגדל את סוכני הביטוח בהתאם".
הצהרת בריאות של המבוטח נדרשת בביטוחים רבים כמו בריאות, סיעוד, חיים ופנסיה, ביטוחי מנהלים, אבדן כושר עבודה. בענף הביטוח מעריכים שזו המדיניות שכנראה ינקטו בה כול חברות הביטוח. זאת משום שהן חוששות מתביעות עתידיות על סיבוכים אצל מי שחלה בקורונה בעיקר, מחלות ריאה קשות, שחלקן אף יגיעו למצב של השתלת ריאות ואף למוות. במקרה כזה יגדלו התביעות בביטוחי הבריאות הפרטיים וביטוחי החיים.
סוכן הביטוח איגור מורי, מומחה בתחום ביטוחי הבריאות, אמר ל-mako: "לצערי, חברת מגדל לא חיכתה זמן רב ופרסמה כבר שאלון הרחבה מיותר להצהרת הבריאות בנושא קורונה. אמנם חברת הביטוח רשאית לשאול שאלות בהצהרות הבריאות, אך שאלון הקורונה של מגדל הוא גם מיותר מצד אחד וגם די מכוער מצד השני.
הנספח הזה מיותר כי ברוב שאלוניה יש שאלות רקע על מחלות זיהומיות בהם לקה המבוטח בעבר, וגם התייחסות למחלות ריאה. השאלות האלו מספקות את המידע הנדרש, והמהלך של מגדל יש בו מראית עין של חוסר הוגנות והתנערות מיותרת. לא כך נוהגת חברת ביטוח שרוצה לעמוד בהגינות לצד הלקוח. ישנה סברה גם כי מדובר בטריק שיווקי, שבא לומר לסוכני הביטוח להגביר מכירות הביטוחים ללקוחות "לפני השינוי הגדול" הצפוי בהצהרת הבריאות. אני לא חושב כך, ומניח שמדובר בעיקר בטעות בשיקול דעת ובהלה מיותרת אצל מנהלי החברה".