משבר הקורונה מגיע לרשתות השיווק: ההסתערות של אזרחי ישראל על הסופרמרקטים והמכולות השכונתיות הביא למחסור חמור במוצרים מזון ובייחוד למחסור חמור בביצים. אחרי שבשבוע שעבר דיווחנו על מחסור של כ-20%, היום אנחנו מדווחים כי רשתות השיווק מגבילים את מספר תבניות הביצים לאדם.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
בשל החשש מעוצר כללי, הצרכן הישראלי קנה בימים האחרונים ב-60% יותר ביצים מבימי שגרה ואילו הלולים לא מצליחים לספק את הכמות החסרה. בשל כך החליטו ברשתות השיווק הגדולות להגביל את מספר תבניות הביצים לאחת או שתיים וזה מחשש שפשוט לא יישאר לצרכנים אחרים.
חוסרים נרשמו גם במוצרים אחרים כאשר 'שסטוביץ', אחד מהיבואנים הגדולים בארץ מתריע כי פסטה ברילה אזלה מהמדפים וכי הוא יהיה מסוגל להשלים את הפער בתקופה הקרובה. ישנו גם מחסור בפסטות תוצרת הארץ אבל הוא לא חמור באותה רמה.
הישראלים הסתערו בימים האחרונים באופן כמעט חסר תקדים על שוק העופות כשברשתות השיווק מדברים על צריכה שעולה על חגי תשרי ופסח. אחר הסיבות המרכזיות למחסור בעופות כי שוחטים רבים נכנסו לבידוד. בשוק העופות נרשמה עליית מחירים של כ-20% ונראה כי המחירים ימשיכו לעלות.
מנכ"ל ארגון מגדלי העופות מוטי אלקבץ יצא בקריאה לרשתות השיווק ולציבור: "לקראת חג הפסח, אני קורא לרשתות השיווק השונות להגביל את כמות הביצים הנמכרת לכל צרכן ומבקש מהציבור במדינת ישראל שלא לקנות ביצים לצורך אגירתם במקרר ללא צורך. מדינת ישראל חוותה לא פעם אירועי חירום ומעולם לא היה מחסור בביצים".